armani Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Hei! Lurer på hvilke dyser jeg skal velge til mitt nye oppsett?Toppen er kun frest/åpnet ved ventilsetene, altså ikkeno stor portejobb.gt3071r intern wg, org kammer, 1mm dreide 4x4 stempler. 4x4 manifold og org innsug. Vurderer nytt innsug og evt grenrør framfor 4x4 manifolden. Vil jeg merke noe forskjell? Tenker da svenskeinnsug. Lurer på effekten som er mulig å hente med toppen slik den er nå? Mvh Andreas 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Kammene vil strupe en del her..Vet bare hva jeg personlig ville valgt å hadde heller brukt penger på en innsugskam enn annet innsug. Vel.. 4x4 innsug bør vurderes evt omsveist org. 650cc dyser bør holde her. Med lignende oppsett er det hentet ca 450 hk med bd14 innsugskam å godt over 2 bar trykk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 13, 2011 Author Share Posted September 13, 2011 (edited) Hva slags kam kan jeg bruke isåfall? Må ikke ha noe høyere løft enn orginalt, for stemplene er ikke lomma.Innsug sveiser jeg selv Edited September 13, 2011 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Da er vel gjerne en Ab07 kam noe å vurdere 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 13, 2011 Author Share Posted September 13, 2011 Og org på eksos? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Da er vel gjerne en Ab07 kam noe å vurdere Stort sett det eneste, uten ventillomer i stempla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 13, 2011 Author Share Posted September 13, 2011 Hvor får man kjøpt denne ab07 kammen? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 jepp org eksos kam e vel gjerne noe å hente på den org kammen med justerbart kamdrev også ser jeg for meg 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 13, 2011 Author Share Posted September 13, 2011 Justerbare kamdrev har jeg. Spennende med denne kammen, noen som veit hvor man får tak i den? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 (edited) her : http://www.kentcams.com/product-search-results.asp kollevold er eneste forhandler i norge ser eg, sikkert billigere å handle i england Edited September 13, 2011 by carbon 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 13, 2011 Author Share Posted September 13, 2011 Ser jo ut som det er en vill forbedring framfor den orginale kammen når effekten kommer såppas høyt! 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 jepp e endel å hente på noe så enkelt som en kam 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Hvor får man kjøpt denne ab07 kammen? Hør med disse. http://kmcams.com/http://www.tuningspesialisten.no/ Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 (edited) Hei! Lurer på hvilke dyser jeg skal velge til mitt nye oppsett? Garrett sitt kompressorkart viser at GT3071R har en kapasitet på 47 lb/min med luft v/ PR 3:1, såkalt 2,0 BAR ladetrykk. 47 lb pr. minutt kan omgjøres til 2820 lb pr. time. Da kan vi dele med aktuelle AFR 11,6:1 for totalt fuelflow = 243,10 lb/hr.Så deler vi med antall dyser og får 60,77 lb/hr som også oppgis som 638 ccm.650 ccm dyser er derfor alltid det korrekte valget til GT3071R turbo, ja. Alternativt 8 stk. originaldyser på WRC manifold. Se forøvrig AB07 bremsepapirene på side 15 her: http://www.tuningspesialisten.no/Customers/fms/documents/Kent%20Cams/Kent_Cams_Katalog_2007.pdf 550 Nm v/ 3500 o/min. Edited September 14, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 14, 2011 Author Share Posted September 14, 2011 AFR 11,6 er det med 93% kapasitet på dysene? Sinnsyk forbedring! 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 (edited) AFR 11,6 er det med 93% kapasitet på dysene? Sinnsyk forbedring! Med 3,5 BAR bensintrykk så stemmer 93% ja.E85 øker behovet til en dysekapasitet på 900 ccm og kan vurderes til banekjøring og dragracing. For E85 blir det i praksis 1000 ccm dyser med 2,4 BAR bensintrykk fordi dette øker bensinpumpens praktiske kapasitet. Kan evt. vurderes? Edited September 14, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 14, 2011 Author Share Posted September 14, 2011 Ok, takk for svar 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Ok, takk for svar Værsågod. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Det hadde vært artig å sett hvilke motoroppsett de bremsepapirene der har. Ser ut som AB07 kammene gjør en bra jobb 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 (edited) Det hadde vært artig å sett hvilke motoroppsett de bremsepapirene der har. Ser ut som AB07 kammene gjør en bra jobb Det er jeg enig i så jeg "måtte" sende E-mail til Kent for å høre hva man trenger for å bygge en motor som leverer identisk resultat. Jeg fikk aldri svar så man må i stedet forsøke å resonere seg frem. Som vi vet sliter de aller fleste med å klare 300 hk v/ 4000 o/min, men ser du på dreiemomentkurven på denne motoren så har den jaggu maks dreiemoment allerere på 3500 o/min. Vi vet at AB07 kammene er 100% bolt on kammer på 100% originale motorer og er utviklet spesifikt til dette bruket, ikke sant?Dette ekskluderer bruk av "svære greier". Jeg vil derfor tippe at dette en en kompetent og korrekt overhalt 4x4 motor som er forbedret med helt nye lavkompstempler, AB07kammer og kanskje - kanskje en ørliten rydding i kanalene i toppen. Jeg tipper videre på 4x4 eksosmanifold, T34 A/R 0,55 turbo eller en Engelsk GT3071R. Ladetrykket må antas å være 2,0 - 2,2 BAR, kompetent mappet med Air-injectors og #403 grådysene. Edited September 14, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now