Jump to content

Dyser, Oppsett 2wd


armani

Recommended Posts

Hei!

 

Lurer på hvilke dyser jeg skal velge til mitt nye oppsett?

Toppen er kun frest/åpnet ved ventilsetene, altså ikkeno stor portejobb.

gt3071r intern wg, org kammer, 1mm dreide 4x4 stempler. 4x4 manifold og org innsug.

 

Vurderer nytt innsug og evt grenrør framfor 4x4 manifolden. Vil jeg merke noe forskjell? Tenker da svenskeinnsug.

 

Lurer på effekten som er mulig å hente med toppen slik den er nå?

 

 

Mvh Andreas

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Kammene vil strupe en del her..

Vet bare hva jeg personlig ville valgt å hadde heller brukt penger på en innsugskam enn annet innsug.

Vel.. 4x4 innsug bør vurderes evt omsveist org.

 

650cc dyser bør holde her.

 

Med lignende oppsett er det hentet ca 450 hk med bd14 innsugskam å godt over 2 bar trykk.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Lurer på hvilke dyser jeg skal velge til mitt nye oppsett?

Garrett sitt kompressorkart viser at GT3071R har en kapasitet på 47 lb/min med luft v/ PR 3:1, såkalt 2,0 BAR ladetrykk.

GT3071R_comp_e.jpg

 

47 lb pr. minutt kan omgjøres til 2820 lb pr. time. Da kan vi dele med aktuelle AFR 11,6:1 for totalt fuelflow = 243,10 lb/hr.

Så deler vi med antall dyser og får 60,77 lb/hr som også oppgis som 638 ccm.

650 ccm dyser er derfor alltid det korrekte valget til GT3071R turbo, ja.

Alternativt 8 stk. originaldyser på WRC manifold. ;)

 

Se forøvrig AB07 bremsepapirene på side 15 her: http://www.tuningspesialisten.no/Customers/fms/documents/Kent%20Cams/Kent_Cams_Katalog_2007.pdf

 

550 Nm v/ 3500 o/min. :lol:

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

AFR 11,6 er det med 93% kapasitet på dysene? Sinnsyk forbedring!

Med 3,5 BAR bensintrykk så stemmer 93% ja.

E85 øker behovet til en dysekapasitet på 900 ccm og kan vurderes til banekjøring og dragracing. ;)

For E85 blir det i praksis 1000 ccm dyser med 2,4 BAR bensintrykk fordi dette øker bensinpumpens praktiske kapasitet. Kan evt. vurderes?

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært artig å sett hvilke motoroppsett de bremsepapirene der har. Ser ut som AB07 kammene gjør en bra jobb :)

Det er jeg enig i så jeg "måtte" sende E-mail til Kent for å høre hva man trenger for å bygge en motor som leverer identisk resultat.

Jeg fikk aldri svar så man må i stedet forsøke å resonere seg frem.

 

Som vi vet sliter de aller fleste med å klare 300 hk v/ 4000 o/min, men ser du på dreiemomentkurven på denne motoren så har den jaggu maks dreiemoment allerere på 3500 o/min.

Vi vet at AB07 kammene er 100% bolt on kammer på 100% originale motorer og er utviklet spesifikt til dette bruket, ikke sant?

Dette ekskluderer bruk av "svære greier".

 

Jeg vil derfor tippe at dette en en kompetent og korrekt overhalt 4x4 motor som er forbedret med helt nye lavkompstempler, AB07kammer og kanskje - kanskje en ørliten rydding i kanalene i toppen.

Jeg tipper videre på 4x4 eksosmanifold, T34 A/R 0,55 turbo eller en Engelsk GT3071R. Ladetrykket må antas å være 2,0 - 2,2 BAR, kompetent mappet med Air-injectors og #403 grådysene.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...