Jump to content

2.0l kvass kam. Treng hjelp med valg til gasser motor


Trolljegeren

Recommended Posts

Heia.

 

Driver å små trimmer en 2.0l jeg har, den er i top stand :D har satt på 32/36 dobbel weber og porta litt innsug, MEN!! Kam mangler, jeg vil ha en skikkelig kvass ***** som høres morsk ut på tomgang men ska også funke

 

Fant denne http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Pinto-Capri-Isky-race-cam-Iskenderian-2-0-300S-/380363369998?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item588f6c6e0e#ht_2722wt_939

 

Men veit ikke åssen den hadde vært? Evt kan noen finne en på burton til meg?

Edited by Trolljegeren

1990 Ford Sierra Cosworth...Gjort masse med

1992 Ford Sierra Sedan, cosworth styling, recaro intriør, senka div gjort.

Link to comment
Share on other sites

Kent Cams FR32. Regner med det er DGAV 32/36 gasser du har. FR32 passer rett inn i orginal motor, og du slipper å modde topp for mer ventilløft og plass til ventilfjærer. Kombinert med godt eksosanlegg og litt porting er det mulig å hente ut 130-140 hk med den gassern. Komp beholder du nær orginal. Du vil få greit bunndrag fra ca 2000rpm, og godt register fra 2500-6500/7000rpm.

Og ja, du vil høre det litt på tomgang at den ikke er helt orginal. Burtonpower og Rallydesign selger den. Noe kvassere kam enn dette blir bare tull uten doble gassere og en omfattende portingsjobb. Til nød kan kanskje FR33 fungere med en gasser. Kammen du linker til blir i kvasseste laget, og den vil kreve modding for å tillate det løftet den har.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Kent Cams FR32. Regner med det er DGAV 32/36 gasser du har. FR32 passer rett inn i orginal motor, og du slipper å modde topp for mer ventilløft og plass til ventilfjærer. Kombinert med godt eksosanlegg og litt porting er det mulig å hente ut 130-140 hk med den gassern. Komp beholder du nær orginal. Du vil få greit bunndrag fra ca 2000rpm, og godt register fra 2500-6500/7000rpm.

Og ja, du vil høre det litt på tomgang at den ikke er helt orginal. Burtonpower og Rallydesign selger den. Noe kvassere kam enn dette blir bare tull uten doble gassere og en omfattende portingsjobb. Til nød kan kanskje FR33 fungere med en gasser. Kammen du linker til blir i kvasseste laget, og den vil kreve modding for å tillate det løftet den har.

Kollevold selger et Fr32 performance-kit med fjører,løftere osv for 4330kr..

De sa at man måtte bytte løftere ved montering av kvasskam pga de ble slitt etter den kammen man hadde.

Golf 1 GTI 83' 2.0 16v, Golf 2 GTD 86' "Purka", Golf 1 Cab Gti 87', Caddy 1 85' 1.8 16vt, volvo 240 87'

X-Biler: Ford Sierra is 86', Corrado G60 91', MB 200 85', Golf 1 Gti 83', Golf 1 83', Golf 2 Gtd 87', Hyundai Pony 94'

Link to comment
Share on other sites

Nye løftere, justeringskruer, og oljerør er vel i grunn obligatorisk når man bytter kam i en ohc. Man sparer endel på å bestille fra england kontra kollevold. GTS2 kamen min kom på ca 3000 nok fra england.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...