Cosworth Racing1 Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Som topic sier. Har en eldre Nussbaum løftebukk som antageligvis må drives med aggregat siden strømmen fra lokalet er borte. Står ingen spesifikasjoner på hvor mye strøm den trekker, så det jeg lurer på er om f.eks et 3-faset 5kw aggragat klarer å drive denne. Den trekker jo en del strøm i startøyeblikket.. Noen med erfaringer? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Hvor gammel nussbaum snakker vi om her?Skal jo stå på motorene hva de krever. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 En motor som trekker fem kw er en forholdsvis svær sak.Tipper du kommer langt med en 16amp kurs jeg. Anntakelig 10amp også. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 kommer helt ann på om det er hurtig sikring eller treg. tipper motoren er på rundt 2 kw elns jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Hvor gammel nussbaum snakker vi om her?Skal jo stå på motorene hva de krever. Hmm.. Den er vel 25 år gammel tenker jeg. En motor som trekker fem kw er en forholdsvis svær sak.Tipper du kommer langt med en 16amp kurs jeg. Anntakelig 10amp også. Ja den ryker jo ikke en 16ampers kurs, MEN den har alltid en treghet på sikringen siden den trekker mer i startøyeblikket. Spørsmålet er om et aggregat på 5kw vil tåle oppstarten på bukken. kommer helt ann på om det er hurtig sikring eller treg. tipper motoren er på rundt 2 kw elns jeg Vet ikke om det er vanlig med treg sikring på et aggregat jeg.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Skjøteledning fra naboen da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Skjøteledning fra naboen da Hehe.. Den ledningen må jaggu være lang.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 hvorfor ikke bytte ut motoren til en vanlig en-faset og heller gire den om. da kan du fint drive den på 2kw aggregat.eventuelt få fatt i en hydraulisk motor og lage en bensindrevet hydrolikkpumpe. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Skjøteledning fra naboen da En liten avsporing Geir, men er dette deg?? http://www.ba.no/nyheter/article5742634.ece hvorfor ikke bytte ut motoren til en vanlig en-faset og heller gire den om. da kan du fint drive den på 2kw aggregat.eventuelt få fatt i en hydraulisk motor og lage en bensindrevet hydrolikkpumpe. Hehe.. Nå tar det jo helt av.. Skal fremdeles bruke bukken slik den står idag uten å bygge den om 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 på 16amp kurs kan man teorisk belastet 3650watt. og på løftebukker generelt blir treg 16amp sikring brukt. så jeg trur det går bra med 5000watt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 på 16amp kurs kan man teorisk belastet 3650watt. og på løftebukker generelt blir treg 16amp sikring brukt. så jeg trur det går bra med 5000watt Men poenget er at treg sikring egentlig trekker mer enn 16amp kurs. En treg sikring i et sikringsskap vil ikke ryke da, men hva med et aggregat? Finnes det trege sikringer der da? Akkurat i startøyeblikket trekker det nok mer enn 16 amp, og da spørs det om 5000w er nok. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Tror det går helt fint. Disse motorene er så lavt gira så blir neppe no problem. Men hvorfor skal du kjøre den på aggregat? Har du ikke trefas på bygget? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Tror det går helt fint. Disse motorene er så lavt gira så blir neppe no problem. Men hvorfor skal du kjøre den på aggregat? Har du ikke trefas på bygget? Vi hadde, men all strøm er blitt tatt, og vi får det ikke igjen heller.. Bilen henger nå forøvrig på toppen og dingler.. hehe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Må betale regningene veit du!Prøv med aggregatet. 99% at det går helt fint om aggregatet ikke er helt oppbrukt. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Enig med a.nilsen her. Start agr å kjør løftebukk. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Må betale regningene veit du!Prøv med aggregatet. 99% at det går helt fint om aggregatet ikke er helt oppbrukt. Problemet er at de har revet det bygget som all strøm kom inn til, dermed mistet restene av byggene strømmen. De prøver å få godkjent tomten til å bygge bolig blokker, så blir ikke lagt noe penger i få strøm inn igjen på område før det kommer noe ny bygg der... ubrukelig verksted uten strøm 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 En liten avsporing Geir, men er dette deg?? http://www.ba.no/nyheter/article5742634.ece Hehe, må jo være en Bergenser på tur det der Hehe.. Nå tar det jo helt av.. Skal fremdeles bruke bukken slik den står idag uten å bygge den om Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 Gi litt ekstra gass på agrigatet når du/dere starter løftebukken. er mer en nokk med 5KW Alternativ monter turbo på agrigatet og fyll opp med RaceFuel.... Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 20, 2011 Author Share Posted September 20, 2011 Gi litt ekstra gass på agrigatet når du/dere starter løftebukken. er mer en nokk med 5KW Alternativ monter turbo på agrigatet og fyll opp med RaceFuel.... Hehe.. God ide! Snakket med Fossdal her i Bergen idag som forhandler både nye og brukte bukker. Bl.a Nussbaum også.Han sa at hver motor var på 2,5kw. Trenger MINST 10kw aggregat for å få det startet. Trakk sinnsykt mye strøm når det i tillegg skulle løfte en bil. Det var en matematisk utregning for å regne det ut sa han, men minimum 10kw.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 Bilen din trives ikke på løftebukk tydeligvis hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 20, 2011 Author Share Posted September 20, 2011 (edited) Bilen din trives ikke på løftebukk tydeligvis hehe Jo bilen min og bukken er "best-buddies" De har jo hengt sammen i mange år nå.. hehe.. Edited September 20, 2011 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 Den forrige bukken hang også bokstavelig godt sammen med bilen din hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 20, 2011 Author Share Posted September 20, 2011 Den forrige bukken hang også bokstavelig godt sammen med bilen din hehe Hehe.. Den ville tydeligvis skille seg.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 Hehe.. Den ville tydeligvis skille seg.. Med et smell! 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now