Jump to content

2,8 efi v6 problemer


po0key

Recommended Posts

har nå sjekket både byttet lmm og hjerne for og sjekke om det var dette som var galt men var helt lik

 

ingen som har ide om hva som kan være galt?

Nøyaktig hva er gjort med motoren siden den gikk sist. Hvordan reagerer den på startgass?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

har ikke kjørt motoren selv men er montert 2,9l stempler hører den tenner av og til skjedde ikke noe mere med startgass

Aha, den har vært i 1000 deler og har ikke gått etter dette?

I tilfellet foreslås følgende.

1. Finn sylinder nr. 1

2. Ta av toppdekselet.

3. Sett motoren i ØD og mål avstanden fra ventiltallerken på begge ventilene og skriv det ned.

4. Vri motoren én omdreining til ØD og mål på nytt - regn ut differansen og ergo ventilløftet i ØD.

5. Vri motoren til det ØD hvor begge ventilene på syl 1 er lukket.

6. Sørg for at rotoren i fordeleren peker mot den terminalen som pluggledningen til sylinder 1 er tilkoblet.

7. Sørg for riktig tenningsrekkefølge.

7. Hvis det er vanlig besinstasjonsolje på motoren, tapp av sølet og fyll noe som ikke dreper kammen på kun kort tid.

8. Ta ut alle tennpluggene og ta en kompesjonstest.

9. Hvis denne er ok - start opp. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

har nå sjekket komp og den viste mellom 5,5 og 7 bar

Det er helt på trynet, så enten er det noe feil med kompmåleren din eller så er det noe alvorlig galt med motoren.

En komptest SKAL!! vise mellom 12 og 13,5 BAR på en performance motor.

5,5 - 7 BAR = defekt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

men skal den forsatt være så høy med tanke på at kompen er satt ned fra orginalt?

Hvis dette er en turbomotor så stiller saken seg helt annerledes, men hvis man nettopp har skrudd motoren sammen så skal iallefall alle sylindrene har samme komp.trykk.

1,5 BAR differanse på en nymontert motor er alt for dårlig.

 

Sier du noe mer om hva dette er og hva som er planen?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

er montert 2,9l stempler i motoren for og kjøre med turbo

Det var betryggende for da spiller det mindre rolle fordi man i praksis er i 15, 16 og 17 BAR når ladetrykker kommer.

Da er grunnen til at motoren ikke starter ett annet sted. Har du fulgt listen nøyaktig?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ja har det min far mener at det er at motoren trenger mere turtall for og starte

 

men har ikke byttet fordeler lokk og rotor da ford ikke kunne skaffe dette til meg

 

men som sagt tidligere får gnist og bensin og justert tenning etter alle mulige måter

Link to comment
Share on other sites

ja har det min far mener at det er at motoren trenger mere turtall for og starte

 

men har ikke byttet fordeler lokk og rotor da ford ikke kunne skaffe dette til meg

 

men som sagt tidligere får gnist og bensin og justert tenning etter alle mulige måter

Hvis alt på listen er kontrollert og tenningstidspunktet er sjekket med tenningspistol under startforsøket, så skal den starte på startgass, nesten uansett hvor tregt starteren går, men ett godt batteri er alltid en fordel.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ok, men ikke dermed bestemt at sprutebilde er rett. Med feil/svakt sprutbilde så kan det være nok til at motoren ikke tenner. Dyser kan "henge seg" om de har stått stille lenge. Opplevd dette selv. Har du sjekket det som RS1000 skrev. Tenker om du har tenningen 180 grader feil!

Link to comment
Share on other sites

En bil jeg var med å feilsøkte noe lignende på, var det bare rett å slett for dårlige tennkabler. Det kom gnist, den var bare ikke god nok. Satte på noen andre tennkabler å den kom med en gang. Verdt et forsøk.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

da sviver bilen men ikke spør hva som var galt for har ikke idé.

Kult, grattis.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...