Jump to content

Bilpleie inni : hva bruker du.. ?


Recommended Posts

  • 2 months later...

Takk :-)

 

Beste eg har prøvd så langt var Mekonomens egen til plutselig spruthullproppen - patjiniing føyk ut og "#¤%&% bilen og jeg full av gugg ... setene er ikke pene ennå :-( Horror !

 

Spennende å høre hva andre og bruker :-) ... eller er det sånn at Ford = Maquiere .. ? ;-)

 

Jeg bruker meguiars all surface cleaner:-)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jeg bruker autoglym interior shampoo på dash og midtkonsoll og autoglym supersheen på innstegslister for å nevne noe :)

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker autoglym interior shampoo på dash og midtkonsoll og autoglym supersheen på innstegslister for å nevne noe :)

 

 

Så du kjøper to produkter for å få samme resultat, enn å kjøpe en flaske med Meguiars all surface cleaner for å få samme resultatet? :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Autoglym skinnrens og skinnpleie til skinnseter her også :) Da blir det fint og mykt skinn med god lærlukt :D

Til vasking går det vanligivs kunn i mikrofiberklut kunn fuktet i vann. Men det frister å prøve Meguiars produkt nevnt lenger opp her.

Gulvtrekk og stoffinteriør bruker jeg rense med våtstøvsuger og ei svak såpeblaning av enten grønnsåpe eller kraftvask på smuss, alt ettersom hvilken type smuss. Krafvask om det er snakk om olje og fettflekker, og grønnsåpe er faktisk veldig fint for å løfte sans partikler opp av gulvtrekk. Bruker så store mengder med rent varmt vann til det slutter og skumme og det ser rent ut.

Om det ikke er veldig varmt der bilen står til tørk bruker jeg ei varmevifte over natta, og har såklart ikke gummimatter inni bilen før den er tørket.

En god fullrens inni hele bilen gir litt nybilfølelse selv på en bil som begyner å bli godt brukt.

Ja, jeg vet det ikke ble spurt om akkurat dette her, men jeg synest det er en viktig del for å få ett godt helhetsinntrykk :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Autoglym skinnrens og skinnpleie til skinnseter her også :) Da blir det fint og mykt skinn med god lærlukt :D

Til vasking går det vanligivs kunn i mikrofiberklut kunn fuktet i vann. Men det frister å prøve Meguiars produkt nevnt lenger opp her.

Gulvtrekk og stoffinteriør bruker jeg rense med våtstøvsuger og ei svak såpeblaning av enten grønnsåpe eller kraftvask på smuss, alt ettersom hvilken type smuss. Krafvask om det er snakk om olje og fettflekker, og grønnsåpe er faktisk veldig fint for å løfte sans partikler opp av gulvtrekk. Bruker så store mengder med rent varmt vann til det slutter og skumme og det ser rent ut.

Om det ikke er veldig varmt der bilen står til tørk bruker jeg ei varmevifte over natta, og har såklart ikke gummimatter inni bilen før den er tørket.

En god fullrens inni hele bilen gir litt nybilfølelse selv på en bil som begyner å bli godt brukt.

Ja, jeg vet det ikke ble spurt om akkurat dette her, men jeg synest det er en viktig del for å få ett godt helhetsinntrykk :)

 

 

Kjedelig at du bor laangt pokker i vold, ellers så ville jeg lånt/leid den støvsugeren av deg :) og tatt en rens av min også =)

 

litt offtopic, men hvor får man kjøpt det? og hvor mye fattigere blir man?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Helt enkel "liten" industri type støvsuger som tåler vann. Kjøpt på en bilrekvisita butikk for kanskje 7-8 år siden. Husker ikke noe pris. Men en slik koster bare en brøkdel av en ekte rensemaskin med vannbeholder og pumpe, tipper du kan finne en god en for under 1000kr. Til privatbruk kommer man langt med bare våtstøvsuger og 2 spraykanner. Ei med såpeløsning og ei med rent varmvann :) Tar selvsagt litt lenger tid enn om man har en orntlig rensemaskin, men resultatet blir like bra :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...