Jump to content

forkjellig dekkbredde på 4x4?


"Lakkelars"

Recommended Posts

hei

lurer på om det har noe å si om det sitter 2 forskjellige dim på en 4x4 bil?

forskjellene er da 215.35.18 foran og 225.40.18 bak

 

vet dette går veldig fint på bakhjulsdrevne biler men ikke på fortrekker, hvordan er dette på 4x4?

 

skal sitte på en 2 liters mondeo med 4x4

 

hvis det ikke er noe sjakktrekk så havner nok bakdekka til salgs og kjøp av nye dekk forekommer :P

 

også lurer jeg på om det er noe sted i bergen som dreier/freser felger for høyere innpress og eventuelt retter skeive felger?

 

takker masse for svar :)

morten

Edited by "Lakkelars"

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

"hvis det ikke er noe sjakktrekk så havner nok bakdekka til salgs og kjøp av nye dekk forekommer "

 

Høres ut som beste løsning, selv om det ikke er viskose på Mondeo 4x4.

 

4x4 på disse bilene blir styrt av tractionkontrollen , og ved feil omkrets kommer denne og abs'en til gå berserk...

Er vel ikke lov til å ha forskjellige dekk lengere heller tror jeg?

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

4x4 på disse bilene blir styrt av tractionkontrollen , og ved feil omkrets kommer denne og abs'en til gå berserk...

Er vel ikke lov til å ha forskjellige dekk lengere heller tror jeg?

stemmer alt her B)

Edited by bige
Link to comment
Share on other sites

Roger hos Felgservice fikser felger. Men han bruker vannvittig lang tid...

 

takk for svar folkens :)

er han overkommelig i pris da? vet du om noen andre som også driver med felgretting osv?

da må jeg få rota meg til å henta felga rimelig snart å få sjekka de ordentlig for skader som skeivheter osv og få lagt ut de bakdekka til salgs, hva kan man ta for noe 225/40.18 dekk med 3,4 mm mønster?

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

takk for svar folkens :)

er han overkommelig i pris da? vet du om noen andre som også driver med felgretting osv?

da må jeg få rota meg til å henta felga rimelig snart å få sjekka de ordentlig for skader som skeivheter osv og få lagt ut de bakdekka til salgs, hva kan man ta for noe 225/40.18 dekk med 3,4 mm mønster?

 

Koster fort cirka 2000 kr pr felg. Spørs litt hva som må gjøres. Ingen andre her i Bergen som driver med dette dessverre..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Koster fort cirka 2000 kr pr felg. Spørs litt hva som må gjøres. Ingen andre her i Bergen som driver med dette dessverre..

Her er en annet firma. Har dessvere blitt slik at det er billigere å kjøpe nye "bruksfelger" enn å reparere. Er vel stort sett dyre og skjeldne felger det lønner seg å reparere. Bruksfelger får man jo nye fra noen hundrelapper.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...