Jump to content

AngelEyes og tåkelys til Mondeo Mk2


bareksten

Recommended Posts

Har lyst å invistere i angeleyes til min mondeo mk2 1998 modell. Lurte derfor på angåande montering og kjøp av det. For det første; er det noken som har montert dette på ein liknande modell og eller veit korleis man gjer det. Og for det andre; er det noken som veit kor eg kan få tak i ditta. Eg snakkar altså bare om ringer som du monterer på lyktene.

 

Lurer også på om eg skal montere tåkelys. Noken som har kunnskap om ditta. Om det ligger tillagt for å montere? Eg ser at det er to "falske luftinntak" framme som det er mulig å ha tåkelys i. Er ditta vanskelig å få til?

 

 

Takk for svar.

Sierra IS '88

Mondeo mk2 '98

Link to comment
Share on other sites

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Er ikkje keen på morette, bare noke enkelt. Dvs: angeleyes:)

 

Men ingen som har peiling på grøftelysene?:)

Hvis du tenker originale tåkelys foran, må du ta hodet inn under fangeren og se om det ligger noen ledninger der, samtidig må du bytte ut lysbryteren din til en som er lagd for tåkelys foran.

Jeg gjorde dette på en MK1 jeg tidligere hadde. Her måtte jeg bytte bryter, sette inn rele over sikringsboksen inne i bilen og bytte ut indikatorlampa i bilen til tåkelysa. MK2 er litt annerledes. Jeg er usikker på om det faktisk er rele i MK2. Indikatorlampa sitter fast i dashen så den er vel her går jeg utifra.

 

Er det ikke det, må du legge opp strøm fra batteriet med sikring, rele og egen bryter inne i bilen, ganske simpelt egentlig. Får kjøpt ferdig relesett på Biltema. Satt på ekstralys på min MK2 nå, kjøpte det settet fra biltema, et av de bedre om du spør meg.

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

på mk2 bytter man ut dem org luftehullene i fangeren med grøftelys.

naboen gjorde dette på sin. du må og ha lysbryteren i bilen og ett relee..

Hvor sitter dette releet? Jeg fant det ikke på samme plass som i MK1.

Anbefaler heller ikke å dytte 100W pærer inn i tåkelysa, det endte med brent bryter for meg.

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Hvor sitter dette releet? Jeg fant det ikke på samme plass som i MK1.

Anbefaler heller ikke å dytte 100W pærer inn i tåkelysa, det endte med brent bryter for meg.

Å putte 100W pærer i noe som helst på en bil som er beregnet for 55W er vel ikke å anbefale. 100W i tåkelys, det er jo helt hårreisende. Hadde ikke bryteren din brent ville reflektoren i linsene til tåkelysene brendt/smeltet før eller siden.

 

Er ikkje keen på morette, bare noke enkelt. Dvs: angeleyes:)

 

Men ingen som har peiling på grøftelysene?:)

Du skal forøvrig være klar over att grøftelys på mk2 mondeo bare kan betraktes som effekt lys. Lysstyrken på de er ekstremt dårlig, og de lyser ikke opp grøfta i det hele tatt. Selv med kritthvi nysnø på bakken lyser tåkelysene så dårlig att det knapt nok er forsvarlig å flytte bilen inne på en fottballbane om det er bekmørkt.

 

De ser pene ut til bruk som kjørelys på dagen, men du må ikke bli skuffet når du oppdager att de er ubrukelige. Har du litt skitt på tåkelyktene, og renvaskede hovedlykter vil parklysene dine lyse opp like kraftig :P (litt overdrevet)

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis du tenker originale tåkelys foran, må du ta hodet inn under fangeren og se om det ligger noen ledninger der, samtidig må du bytte ut lysbryteren din til en som er lagd for tåkelys foran.

Jeg gjorde dette på en MK1 jeg tidligere hadde. Her måtte jeg bytte bryter, sette inn rele over sikringsboksen inne i bilen og bytte ut indikatorlampa i bilen til tåkelysa. MK2 er litt annerledes. Jeg er usikker på om det faktisk er rele i MK2. Indikatorlampa sitter fast i dashen så den er vel her går jeg utifra.

 

Er det ikke det, må du legge opp strøm fra batteriet med sikring, rele og egen bryter inne i bilen, ganske simpelt egentlig. Får kjøpt ferdig relesett på Biltema. Satt på ekstralys på min MK2 nå, kjøpte det settet fra biltema, et av de bedre om du spør meg.

 

Trur eg satser på ditta biltema settet eg :)

 

Takk for svar forresten! Ingen som har nokre tips/bilde angåande angeleyes? :o

Sierra IS '88

Mondeo mk2 '98

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...