Jump to content

flere gale ford priser


bige

Recommended Posts

var innom lokale ford i Tønsberg og forhørte meg om priser på starter til 2,0 auto ( DEL NR 1057654)- ny del 7500 overhalt 5278 .

ebay http://www.ebay.de/itm/ANLASSER-FORD-FOCUS-MONDEO-1-2-1-6-1-8-2-0-16V-1-4-KW-/370559142032?pt=DE_Autoteile&hash=item56470bc890

med frakt 120€ pluss 25% moms .....

ER FORD HELT GALE :cool2:

Edited by bige
Link to comment
Share on other sites

Det var jo bra de hadde den på lager da, Ford pleier jo å gi **** i å supplere deler til bilene sine etter 5-6 år, så dette er jo et fremskritt!

Ikke på lager 3-5 dagers levering . Nå er 1165 kr overført til tyskland og de lover den på døren FØR fredag :whistling:

Link to comment
Share on other sites

8 av 10 ganger har ikke Ford den delen på lager som du er på jakt etter...

 

Er av oppfatning at det er omtrent bare bolter og viskerblader de har på lager:blink:

 

 

 

Meca skulle har over 7000 for cat, gadd ikke å spør på Ford engang..

 

Så gikk heller til Svensen eksos som for knappe 3000 både leverte cat og monterte den, gikk toppen 45 min så var bilen kjøreklar :-)

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

da var starteren byttet og for en helv :twisted: jobb - forde jeg hadde kjøpt 1.5 kw i stedet for 1.1 kw som sitter orignalt .

Og den nye tok borti motor varmer elementet (den var litt lenger) så det begynte og dryppe litt - tettet med biltema 36-637 virket meget bra .

Annet tips er når du vrir på nøkkelen for og starte og du ser att viseren på speedo går opp på 20km/T da er det enten batt eller starter som er på vei til de evige markeder ..

det gjør den ikke lengre på min ... :cool2:

Edited by bige
Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde å jobbe med dette da jeg jobbet på kverneland bil i Oslo. Sleit med at kunder stadig måtte få time til å fikse småpiss, bare fordi det ikke er deler på lager. delelagerkaren sa at 7 av ti kunder han svarte på telefon fikk beskjed om at det måtte bestilles, 3-5 dager. Så jeg ordnet et system av egen interesser hvor mekanikere som trengte deler som vi hadde på en ny eller bruktbil i kjellern fikk låne der, så ble det bestilt inn ny til den. Jeg orket ikke å forklare kunder daglig at de ikke fikk noe hjelp pga delemangel. Sånn funker ikke verden for en kunde som er klar for å se i det nye speilet sitt idag. Men men, det nyttet ikke.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde å jobbe med dette da jeg jobbet på kverneland bil i Oslo. Sleit med at kunder stadig måtte få time til å fikse småpiss, bare fordi det ikke er deler på lager. delelagerkaren sa at 7 av ti kunder han svarte på telefon fikk beskjed om at det måtte bestilles, 3-5 dager. Så jeg ordnet et system av egen interesser hvor mekanikere som trengte deler som vi hadde på en ny eller bruktbil i kjellern fikk låne der, så ble det bestilt inn ny til den. Jeg orket ikke å forklare kunder daglig at de ikke fikk noe hjelp pga delemangel. Sånn funker ikke verden for en kunde som er klar for å se i det nye speilet sitt idag. Men men, det nyttet ikke.

jeg gjorde en test før jeg bestilte i tyskland . Bilservis som er forhandleren i Tønsberg ble oppringt av en dame (min kone) som først spurte delelageret om pris på del 7500 for ny(1.5kw) 5500 for overhalt del(1.1kw) . Deretter ringte hun opp kundemotageren på verkstedet -samme sted- der kunne hun få en overhalt (1.1kw)ferdig montert for fast pris 5000 ........ :cool2:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...