Jump to content

vindusvisker mondeo 08


hrezus

Recommended Posts

Hei,

 

Kanskje litt dumt spm. Har en 08 mod mondeo, hvor det er dags for å skifte viskere. Lokale fordforhandleren mener det bare bør brukes original visker, pga tilpasset frontruta etc men disse havner da på nesten 600 kr. Er det riktig eller kan det meste brukes av viskere ?

 

Har kjøpt bilen for ikke lenge siden derfor ikke erfaring med dette på denne modellen. Har brukt billig biltema på gamle mondeon.

Edited by hrezus
Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp byttet ut Ford vindusviskeren på passasjersiden på min 04 Mondeo. Den viskeren har stått på siden 2007 og har fungert fint frem til nylig. Jeg satte på en ny Biltemavisker og den var ikke akkurat en forbedring for å si det sånn. Tror jeg var uheldig, for Biltema sine har tidligere vert greie nok, men kanskje bråkt litt mer enn nødvendig er min oppfatning. Bilextra selger greie viskere, Valeo eller noe sånt. Koster mindre og varer lenge nok.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde kjøpt dem til 600 kr, uten tvil. Hvis han i delekiosken kunne garantert at de holder ihvertfall 1-2 / 20'-30' km, samt at hvis det er den minste ulyd så skal man få nye på reklamasjon..

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Har også erfart at Ford sine viskere er noe møkk..

 

 

 

På min Mk3 så kjøpte jeg 3 sett etter hverandre og de var stive, laget lyd og funket dårlig.

 

Er samme størrelsen på Transit, og min kamerat kjører Ford viskere og de er møkk der også.

 

 

Jeg byttet til Biltema sine og de var 10 ganger bedre-minst!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

Tror det har noe med størrelsen å gjøre, er annen "oppheng" patent på de mindre viskerene og på min MkI Mondeo fungerer mine Ford viskere utmerket..

 

Har alltid kjøpt Ford viskere til mine 10 Forder oppigjennom, men de større viskerbladene funker rett og slett ikke :mad2:

Edited by Caprinut

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...