Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mondeo mk1 senkesett på mk2. Går det? Jeg vet det er mye likt på de to. Om de går om hverandre, så burde vel tüv papirene dekke mk2 og?

Posted

Modell skiftet mellom mk1 og mk2 er rundt de tider.

 

I utgangspunktet vil jeg tro det skal gå greit å bruke de om hverandre, men mk2 virker å ha noe lengre fjøringsvei i front. Mulig det er en ilusjon pga att hjulbue linjen er dratt lengre opp på mk2 enn på mk1, så det er kun anntagelser og spekulasjon jeg kommer med nå.

 

Hvorfor vil du bruke mk1 senkesett på mk2?

Posted

Fordi jeg skulle få mk1 senkesett billig. Ingen annen grunn.

Men jeg gidder ikke gamble på det, så får bestille mk2 senk istede.

Posted

Syns den steiler fælt den jeg har og. Til mk2 har jeg titta på 40mm, men redd det blir mye på en bruksbil. Det er en 2000 modell stasjonsvogn.

Posted (edited)

40/20 er vel ganske greit til mk2 stv tror jeg. Om du stiller bilen flatt og måler toppen av hjulbuene i front og bak vil du se att det er noen cm forskjell. Utrolig dustette design vil jeg si. Derfor er det en vanskelig bli å senke.

 

Kjører du med 17" og 40/40 senk vil bakjulet ligge kant i kant med hjulbuen (i verste fall litt oppi) mens det forstsatt vil være att omtrent 4cm til front hjulet.

 

Skal det bli pent må du nok senke ulikt.

 

 

Jeg har hatt gleden av å kjøre Sonnir sin mk2. Den er senket 60/40 med ST styling og den er ikke for lav til att den kan fungere til dagelig bruk, men den er kanskje litt stiv etter min smak.

 

Du trenger i hvertfall ikke bekymre deg for høyden om du senker 40mm

Edited by kimsa
Posted

Det er såpass ja. Men med 40/60 må den ha nye dempere og. Maks senk med orginale dempere er vel 40.

Jeg syns denne bilen trenger nye dempere uansett. Jeg hadde en 2000' ST200, og lurte på om jeg skulle prøve å få tak i undersett fra en slik en.

Planen min nå var å senke bilen, skaffe noen 16" piggfrie dekk. Og bruke Escort Cosworth felger på'n.

Kanskje sette over Recaro stolene fra 24v'n jeg har. Og litt sånt småtteri. Men har egentlig alt for mye biler, så vurderer om jeg bare skal selge den som den står. Det er opprinnelig bilen til min far, men han kjøpte seg ny bil nå, og da dumpa han Mondeo'n over på meg og sa jeg kunne gjøre hva jeg vil med'n. Jeg sku få beholde alt over vrakpant om jeg selger'n.

Posted (edited)

ST200 vil ha akkurat samme problemet med høyden, så det er ikke noen løsning.

 

Han jeg hennviser til kjører med 60 senk på org dempere, har diskutert dette med flere her inne, og alle som har gjort det før sier att mondeo har såppas gode dempere, og lang fjøringsvei att org dempere holder, selv med 60 senk.

 

Sonnit fikk det også nylig godkjent i vognkortet, så regelen om mak 40mm på org dempere funker nok bare som en annbefaling og ikke som noen fasit, men jeg ville nok valgt 40/20 fra H&R om det var min bil.

 

Har planer om å sette på dette til min kombi til våren. Det er linket til prosjekttråden min i signaturen min, så kan du se høyden på den kontra din. Min står på orginale 16" RS felger på de fleste bildene. Ett par bilder er med 17"

 

Jeg kunne godt tenkt meg å fått bilen rullende på noen 16" Escort Cosworth felger. Har sett en mk2 på en dansk side som ruller på det, og den ser grise tøff ut. Da må bilen senkes vesentlig mer da.

 

 

Du kan ta en titt i denne tråden Min link og se på diskusjonen vedrørende senkesett til min bil.

Edited by kimsa
Posted

Sonnir sin var jo perfekt. Har sett på tråden hans tidligere og.

Fikk litt blod på tann nå, egentlig. Blir jo dø-porno med den høyden og Escort felga.

Posted

16" trenger ikke bli noe lavere. Det kommer helt an på rullediameter'n på den valgte dekkdimensjon. Autospar har jeg aldri hørt om?

Posted (edited)

Escort cosworth originalfelger passer IKKE. De stikker langt utfor hjulbuen så er nok ikke det dere har sett..

 

Prøvde dette på en mk1 mondeo og fant ut at var uforsvarlig å kjøre med.

Du får "cosworth style" felger som er stort sett lik men i riktig innpress.

Har lest at noen har hatt originale escos felger på mondeo men det tar i overalt..

Edited by Tore_TJ
Posted

16" trenger ikke bli noe lavere. Det kommer helt an på rullediameter'n på den valgte dekkdimensjon. Autospar har jeg aldri hørt om?

Skjønner att den ikke nødvendigvis vil bli lavere, men jeg gikk utifra att om du skulle grisesenke så skulle du også ha lavprofil. Alt annet ser meget pussig ut..

 

Escort cosworth originalfelger passer IKKE. De stikker langt utfor hjulbuen så er nok ikke det dere har sett..

 

Prøvde dette på en mk1 mondeo og fant ut at var uforsvarlig å kjøre med.

Du får "cosworth style" felger som er stort sett lik men i riktig innpress.

Har lest at noen har hatt originale escos felger på mondeo men det tar i overalt..

Takk, det var spennende info. Den jeg så på det danske forumet sto det var escort felger, men det kan godt ha vært en replica. De stakk som du sier ganske langt ut. Så det var tysker stuk på de.

Skal se om jeg finner igjen bildet en plass.

Posted

40/20 er vel ganske greit til mk2 stv tror jeg. Om du stiller bilen flatt og måler toppen av hjulbuene i front og bak vil du se att det er noen cm forskjell. Utrolig dustette design vil jeg si. Derfor er det en vanskelig bli å senke.

 

Hjulbuene er gjerne høyere foran på veldig mange biler. Mål fra kanalen og ned så får du riktig svar ;)

 

Se BMW'en min for eksempel

 

 

180220112304-1.jpg

Posted

Skjønner att den ikke nødvendigvis vil bli lavere, men jeg gikk utifra att om du skulle grisesenke så skulle du også ha lavprofil. Alt annet ser meget pussig ut..

 

 

Takk, det var spennende info. Den jeg så på det danske forumet sto det var escort felger, men det kan godt ha vært en replica. De stakk som du sier ganske langt ut. Så det var tysker stuk på de.

Skal se om jeg finner igjen bildet en plass.

 

Nå var dette på en mk1. Mulig skjermene på mk2 er litt videre framme men det skal vist ta borti hvis man ikke modder skjermene en del.

Posted

Jeg må ha de med riktig innpress jeg da, for det går veldig greit på min.

28553_436138757316_732832316_6078402_2543626_n.jpg

 

Hvis de er 8" breie er det originale escort felger. De stakk ihvertfall utfor når vi prøvde dem og det er langt fra lovlig..

Posted

Om du ser på buen på felgen på min og den svart så ser du at det er lavere innpress på Den svarte. Senter av felgen er lenger inn i forhold til ytterkanten. Jeg syns nå hvertfall det ser sånn ut. Jeg må få sjekka ut bredde og innpress på mine, men mener de er 8x16..

Posted

Lavere innpress? Escort felgene er et25 og lavere enn det får du dem ikke så skulle i såfall være mer innpress på den svarte hvis de ikke stikker utfor.

 

Vanskelig å se på bilde men ser ut som om det stikker utfor på begge bilene..

Posted

Det jeg mente var at plasseringen av senter på felgen på den svart ser ut til å være lenger inn enn på min. Bilene er jo knipsa i ganske lik vinkel. Og mine felger er innafor buene. Så om den svarte står på org. Escos felger, så har kanskje jeg de med høyere innpress. Må komme meg opp på verkstedet å sjekke, bare venter på at feberen skal slippe.

Posted

Det jeg mente var at plasseringen av senter på felgen på den svart ser ut til å være lenger inn enn på min. Bilene er jo knipsa i ganske lik vinkel. Og mine felger er innafor buene. Så om den svarte står på org. Escos felger, så har kanskje jeg de med høyere innpress. Må komme meg opp på verkstedet å sjekke, bare venter på at feberen skal slippe.

 

Da har den svarte høyere innpress og du lavere.. et25 er lavere enn et40.

Med lavere innpress står navet lengre ut fra felgkanten.

Posted

Omvendt. Se på en bmw 5serie felg kontra en A6 felg, og du vil se at senter er lenger inn på den med lavere innpress. Jeg lever av å selge felg og dekk, tross alt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...