Jump to content

Trenger tips til å finne feil.


Rexton933

Recommended Posts

hei, har en 2001 2.0 mondeo. rett før helgen så kjørte jeg til sverige og da begynnte den å fuske, og motorlampen begynnte å lyse. Når jeg kom fram så tok jeg av plugghettene, og da var det olje på to av dem. Så når jeg kom hjem så skruvde jeg opp alle fire og tørket av dem. Men det hjalp ingen ting.

 

Så jeg lurer på om det er noen som har noen tips til å finne ut hva det kan være.

 

På forhånd takk:)

Link to comment
Share on other sites

dersom motorlampa di lyser ville jeg sjeket litt opp. Kan være egr-ventil,lambdasonde osv. Men prøv det enkleste først.

:smartass: Men jeg ville ikke kjørt for lenge med lysende motorlampe.

 

Jeg hadde også en motorlampe som lyste på min mondeo en gang, så jeg bestilte time for å få dette sjekket, og da viste det seg at de hadde bestilt egr ventil til meg allerede før jeg kom dit, men lampa slutta å lyse så jeg avbestilte timen:-)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det samme skjedde med vår '02 1,8 forrige uke; olje ved plugg 2 og 3. Byttet først plugger og pluggledninger, og selvsagt toppdekselpakning.

 

Som fryktet gikk fortsatt ikke bilen som den skulle og ny coilpakke ble kjøpt inn også. Coilen hadde mao. fått seg en smell.

 

Da ble alt som det skulle, bortsett fra at motorlampa lyste fortsatt.

 

"Resatte" den ved å koble fra batteriet mens jeg spiste middag. Så var det bare å finne igjen koden til radioen...

 

 

Så om bilen nærmer seg 10 år og toppdekselpakningen ikke er byttet, kan nok en pakning til 300,- være en god investering, fremfor nytt tenningsanlegg til 3000,- ++

Edited by Granada 1,6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...