Cosworth Racing1 Posted February 19, 2012 Posted February 19, 2012 Er på jakt etter ny kobling. Ser det ligger noe originale greier på Ebay til 295£. Finnes disse rimeligere andre steder? Har hørt at Bara selger oppgraderte koblinger. Noen som vet pris? Må eventuelt viskosekoblingen sendes dertil? Har ingen viskosekobling nå.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Roger Posted February 19, 2012 Posted February 19, 2012 Jeg kjøpte en fra Bara, tror jeg betalte ca 3500. Fikk en kammerat til å bestille den via Harvey Mulig vi fikk en god pris, er da snakk om en på 80NM 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Cosworth Racing1 Posted February 19, 2012 Author Posted February 19, 2012 Jeg kjøpte en fra Bara, tror jeg betalte ca 3500. Fikk en kammerat til å bestille den via Harvey Mulig vi fikk en god pris, er da snakk om en på 80NM 3500 kr..? Leste et sted at de tok 220£ eller hva det var. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Roger Posted February 19, 2012 Posted February 19, 2012 Mener det var noe slikt jeg betalte, da med frakt etc. Tror det ble en del billigere om du sender bort en gammel brukt i innbytte 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Mark1 Posted February 19, 2012 Posted February 19, 2012 1 18970 Escort Centre Vc 60Nm £250,00 £250,001 Supply Donner Unit £75,00 £75,001 Shipping £53,55 £53,55 Kjøpte en ifra Bara 4måneder siden.Hadde en viskosekobling liggende som jeg sendte til han, kosta 2-300kr for frakta, men det viste seg at den var såpass sundslitt at den bare var kast.Så da var det 75pund ekstra. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Cosworth Racing1 Posted February 19, 2012 Author Posted February 19, 2012 Mener det var noe slikt jeg betalte, da med frakt etc. Tror det ble en del billigere om du sender bort en gammel brukt i innbytte Har ingen å sende 1 18970 Escort Centre Vc 60Nm £250,00 £250,001 Supply Donner Unit £75,00 £75,001 Shipping £53,55 £53,55 Kjøpte en ifra Bara 4måneder siden.Hadde en viskosekobling liggende som jeg sendte til han, kosta 2-300kr for frakta, men det viste seg at den var såpass sundslitt at den bare var kast.Så da var det 75pund ekstra. Dette er inkludert ny viskosekobling også? Men er det egentlig vits å oppgradere? Er det ikke like greit å kjøpe ny original? Vil det være noe forskjell? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Cosworth Racing1 Posted February 19, 2012 Author Posted February 19, 2012 Send Trond sin :-P Hehe.. Ja hadde tatt seg ut det 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Cosworth Racing1 Posted February 20, 2012 Author Posted February 20, 2012 Jeg kjøpte en fra Bara, tror jeg betalte ca 3500. Fikk en kammerat til å bestille den via Harvey Mulig vi fikk en god pris, er da snakk om en på 80NM Fått svar på Bara nå. Cirka 3500 kr som du sa med frakt, men den var på 60nm. Sikker på din ikke er det også..? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Roger Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Min er 80NM. Måtte jo selvsagt ut å teste litt på snøføret og da fikk jeg meg en overraskelse 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Cosworth Racing1 Posted February 20, 2012 Author Posted February 20, 2012 Min er 80NM. Måtte jo selvsagt ut å teste litt på snøføret og da fikk jeg meg en overraskelse Hehe.. Men hvordan oppfører bilen seg med oppgradert da? Og hva vil 80nm utgjøre i merkbarhet, kontra 60nm? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Roger Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Helt fint å kjøre med. Blir litt "stivere", må satse litt mere om du vil ha rompa ut 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Tore_TJ Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Jeg har blitt anbefalt 60nm for vei/banebruk..
alelys Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys
twin turbo Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 (edited) bara motorsport ltd... engelsk firma. ellers så opgraderer vel gearboxman.co.uk også senterdiffer. Edited February 20, 2012 by twin turbo trehjulsykel
grcossie Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 Hva er bara og snakker dere om fordelingskassen? Hvordan finner du ut at den er slapp/ oppbrukt? :-D Dss mer slitt senter viskosen er, dess mindre drivkraft på fram hjula, det går vekk i sluring i viskosen. Ser det godt visst man prøver å spinne
Krona Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 Dss mer slitt senter viskosen er, dess mindre drivkraft på fram hjula, det går vekk i sluring i viskosen. Ser det godt visst man prøver å spinne Hmm, da tror jeg min er helt utslitt.. Oppfører seg omtrent som en bakhjulstrekker. Merker det godt på vinterføre. Hvor mye av kassa må demonteres for å komme til denne koblinga? Og litt offtopic, er det mulighet for å sveise denne så det blir full sperre i senterdiffen? Evt åssen blir det å kjøre med? Tenker mest for å bruke det på isbane bilen Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967
Danny Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 (edited) Til dere som oppgraderer viskokobling. Har dere ikke problemer med at kjeden hopper over når dere bruker 60NM og oppover. Jeg kjører utslitt viskosekobling bevisst for å slippe det der. Har byttet kjeden 3 ganger. Har tildigere vurderet 4.44 for å korte inn kjeden. Da snakker jeg motorer med høyere effekt. Edited February 21, 2012 by Danny
dohcboy Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 (edited) her kan man oxo kjøpe viskose fra virker så humane priser der http://www.bearingkits.co.uk/FORD-GEARBOX-PARTS/c76/index.html?osCsid=ce5d71604edfae38d260a5fdf844bb35 min xr4x4 oppfører seg litt rart når d gjelder 4x4n. om man clutcher ut så spinner d bare på bakhjula. men så snart man kjører å herjer\sladder litt så kjenner man at 4trekkern er der + at noen ganger så tar man piruetter så d hyler etter å andre ganger er d som om man spinner med baktrekk Edited February 21, 2012 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Tore_TJ Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 Til dere som oppgraderer viskokobling. Har dere ikke problemer med at kjeden hopper over når dere bruker 60NM og oppover. Jeg kjører utslitt kjede bevisst for å slippe det der. Har byttet kjeden 3 ganger. Har tildigere vurderet 4.44 for å korte inn kjeden. Da snakker jeg motorer med høyere effekt. Du kjører utslitt kjede? Hvor utslitt da? Sånn at tennene tar i hverandre hvis du legger kjedet på en benk? Ikke sett noen av engelskmenna hatt problemer med 60nm ihvertfall.. her kan man oxo kjøpe viskose fra virker så humane priser der http://www.bearingkits.co.uk/FORD-GEARBOX-PARTS/c76/index.html?osCsid=ce5d71604edfae38d260a5fdf844bb35 min xr4x4 oppfører seg litt rart når d gjelder 4x4n. om man clutcher ut så spinner d bare på bakhjula. men så snart man kjører å herjer\sladder litt så kjenner man at 4trekkern er der + at noen ganger så tar man piruetter så d hyler etter å andre ganger er d som om man spinner med baktrekk Er jo faktisk dyrere derfra?
dohcboy Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 (edited) tja. koster da 295 pund. er vel ca d samme ink frakta som nevnt lengre opp. d var til xr og std mt75 4x4. esc cosw sto oppført med 395 pund Edited February 21, 2012 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Cosworth Racing1 Posted February 21, 2012 Author Posted February 21, 2012 tja. koster da 295 pund. er vel ca d samme ink frakta som nevnt lengre opp. d var til xr og std mt75 4x4. esc cosw sto oppført med 395 pund 295 pund ja. Men da får du bare en original en.. Jeg kjører 4,44 utveksling. Spørsmålet er om jeg bør ha 60nm eller 80nm. Kunne få begge to for samme pris. Men hva er egentlig forskjellen? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Danny Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 Du kjører utslitt kjede? Hvor utslitt da? Sånn at tennene tar i hverandre hvis du legger kjedet på en benk? Ikke sett noen av engelskmenna hatt problemer med 60nm ihvertfall.. Er jo faktisk dyrere derfra? Jeg skrev feil med Utslitt kjede. Mener selvfølgelig utslitt viskosekobling. Byttet kjeder da dem trekker seg. Har ikke prøvd helt ny enno.
grcossie Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 Hmm, da tror jeg min er helt utslitt.. Oppfører seg omtrent som en bakhjulstrekker. Merker det godt på vinterføre. Hvor mye av kassa må demonteres for å komme til denne koblinga? Og litt offtopic, er det mulighet for å sveise denne så det blir full sperre i senterdiffen? Evt åssen blir det å kjøre med? Tenker mest for å bruke det på isbane bilen Ned med mellomaksling og demonter bakre huset, trenger ikke skru av medbringer til mellomaksling. Det er greit å komme til der uten å ta kassa ut av bilen
Cosworth Racing1 Posted February 23, 2012 Author Posted February 23, 2012 Har kjøpt nå. 2 stykker, så fikk de litt billigere Gikk for 60nm selvom vi kunne få 80nm for samme pris. Sendt igår i 12 tiden. Kom idag litt før klokken 15 på døren 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now