Jump to content

Viskosekobling Sierra Cos 4x4


Cosworth Racing1

Recommended Posts

Er på jakt etter ny kobling. Ser det ligger noe originale greier på Ebay til 295£. Finnes disse rimeligere andre steder?

 

Har hørt at Bara selger oppgraderte koblinger. Noen som vet pris? Må eventuelt viskosekoblingen sendes dertil? Har ingen viskosekobling nå..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en fra Bara, tror jeg betalte ca 3500. Fikk en kammerat til å bestille den via Harvey :)

Mulig vi fikk en god pris, er da snakk om en på 80NM

1990 Sierra RS Cosworth 4x4

1990 Sierra 2.0 Doch 4x4

2004 Passat tdi 4-motion

Link to comment
Share on other sites

1 18970 Escort Centre Vc 60Nm £250,00 £250,00

1 Supply Donner Unit £75,00 £75,00

1 Shipping £53,55 £53,55

 

Kjøpte en ifra Bara 4måneder siden.

Hadde en viskosekobling liggende som jeg sendte til han, kosta 2-300kr for frakta, men det viste seg at den var såpass sundslitt at den bare var kast.

Så da var det 75pund ekstra.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Mener det var noe slikt jeg betalte, da med frakt etc. Tror det ble en del billigere om du sender bort en gammel brukt i innbytte :)

 

Har ingen å sende ;)

 

1 18970 Escort Centre Vc 60Nm £250,00 £250,00

1 Supply Donner Unit £75,00 £75,00

1 Shipping £53,55 £53,55

 

Kjøpte en ifra Bara 4måneder siden.

Hadde en viskosekobling liggende som jeg sendte til han, kosta 2-300kr for frakta, men det viste seg at den var såpass sundslitt at den bare var kast.

Så da var det 75pund ekstra.

 

Dette er inkludert ny viskosekobling også?

 

Men er det egentlig vits å oppgradere? Er det ikke like greit å kjøpe ny original? Vil det være noe forskjell?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en fra Bara, tror jeg betalte ca 3500. Fikk en kammerat til å bestille den via Harvey :)

Mulig vi fikk en god pris, er da snakk om en på 80NM

 

Fått svar på Bara nå. Cirka 3500 kr som du sa med frakt, men den var på 60nm. Sikker på din ikke er det også..?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hva er bara og snakker dere om fordelingskassen? Hvordan finner du ut at den er slapp/ oppbrukt? :-D

 

Dss mer slitt senter viskosen er, dess mindre drivkraft på fram hjula, det går vekk i sluring i viskosen. Ser det godt visst man prøver å spinne

Link to comment
Share on other sites

Dss mer slitt senter viskosen er, dess mindre drivkraft på fram hjula, det går vekk i sluring i viskosen. Ser det godt visst man prøver å spinne

 

 

Hmm, da tror jeg min er helt utslitt.. Oppfører seg omtrent som en bakhjulstrekker. Merker det godt på vinterføre.

 

Hvor mye av kassa må demonteres for å komme til denne koblinga?

 

Og litt offtopic, er det mulighet for å sveise denne så det blir full sperre i senterdiffen? Evt åssen blir det å kjøre med? Tenker mest for å bruke det på isbane bilen :)

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Til dere som oppgraderer viskokobling. Har dere ikke problemer med at kjeden hopper over når dere bruker 60NM og oppover. Jeg kjører utslitt viskosekobling bevisst for å slippe det der. Har byttet kjeden 3 ganger. Har tildigere vurderet 4.44 for å korte inn kjeden. Da snakker jeg motorer med høyere effekt.

Edited by Danny
Link to comment
Share on other sites

her kan man oxo kjøpe viskose fra :) virker så humane priser der http://www.bearingkits.co.uk/FORD-GEARBOX-PARTS/c76/index.html?osCsid=ce5d71604edfae38d260a5fdf844bb35

 

min xr4x4 oppfører seg litt rart når d gjelder 4x4n. om man clutcher ut så spinner d bare på bakhjula. men så snart man kjører å herjer\sladder litt så kjenner man at 4trekkern er der + at noen ganger så tar man piruetter så d hyler etter å andre ganger er d som om man spinner med baktrekk :P

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Til dere som oppgraderer viskokobling. Har dere ikke problemer med at kjeden hopper over når dere bruker 60NM og oppover. Jeg kjører utslitt kjede bevisst for å slippe det der. Har byttet kjeden 3 ganger. Har tildigere vurderet 4.44 for å korte inn kjeden. Da snakker jeg motorer med høyere effekt.

 

Du kjører utslitt kjede? Hvor utslitt da? Sånn at tennene tar i hverandre hvis du legger kjedet på en benk?

 

Ikke sett noen av engelskmenna hatt problemer med 60nm ihvertfall..

 

her kan man oxo kjøpe viskose fra :) virker så humane priser der http://www.bearingkits.co.uk/FORD-GEARBOX-PARTS/c76/index.html?osCsid=ce5d71604edfae38d260a5fdf844bb35

 

min xr4x4 oppfører seg litt rart når d gjelder 4x4n. om man clutcher ut så spinner d bare på bakhjula. men så snart man kjører å herjer\sladder litt så kjenner man at 4trekkern er der + at noen ganger så tar man piruetter så d hyler etter å andre ganger er d som om man spinner med baktrekk :P

 

Er jo faktisk dyrere derfra?

Link to comment
Share on other sites

tja. koster da 295 pund. er vel ca d samme ink frakta som nevnt lengre opp.

 

d var til xr og std mt75 4x4.

 

esc cosw sto oppført med 395 pund

 

295 pund ja. Men da får du bare en original en..

 

Jeg kjører 4,44 utveksling.

 

Spørsmålet er om jeg bør ha 60nm eller 80nm. Kunne få begge to for samme pris. Men hva er egentlig forskjellen?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Du kjører utslitt kjede? Hvor utslitt da? Sånn at tennene tar i hverandre hvis du legger kjedet på en benk?

 

Ikke sett noen av engelskmenna hatt problemer med 60nm ihvertfall..

 

 

 

Er jo faktisk dyrere derfra?

 

 

Jeg skrev feil med Utslitt kjede. Mener selvfølgelig utslitt viskosekobling. Byttet kjeder da dem trekker seg. Har ikke prøvd helt ny enno.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, da tror jeg min er helt utslitt.. Oppfører seg omtrent som en bakhjulstrekker. Merker det godt på vinterføre.

 

Hvor mye av kassa må demonteres for å komme til denne koblinga?

 

Og litt offtopic, er det mulighet for å sveise denne så det blir full sperre i senterdiffen? Evt åssen blir det å kjøre med? Tenker mest for å bruke det på isbane bilen :)

 

Ned med mellomaksling og demonter bakre huset, trenger ikke skru av medbringer til mellomaksling. Det er greit å komme til der uten å ta kassa ut av bilen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...