Jump to content

regler for kjøring på ss2


tsl

Recommended Posts

Hva er definisjonen på R-dekk? I autoslalom regelverket altso?

 

R-dekk blir som Toyo 888 eller Yokohama A048. Minimalt med mønster og heftig feste.

Yokohama S-drive er standard dekk, men veldig bra kjøreegenskaper i slalom.

Har Conti Sportcontact3 på nybilen som blir spennande å prrøva. Skal vera like bra som S-drive.

Link to comment
Share on other sites

Hva er definisjonen på R-dekk? I autoslalom regelverket altso?

 

 

Faktisk ikke definert i reglementet. Men de mener Yoko 048, Toyo R888 og lignende (Hoosier, Khumo V710, m.fl). Jeg vil tippe at noe mer i nærheten av standard-dekk som Toyo R1 og Federal 595 går greit. De dekkene har jo et hav av mønster i forhold til de egentlige R- dekkene.

 

?

 

Personlig mener jeg vel at dersom det skal deles ut premie i klasse 1 og at intensjonene er "kom og prøv din gatebil/ bruksbil..."- altså en innstegsklasse som i Autoslalom- reglementet, bør klubben ikke utestenge biler med R- dekk fra kjøring, men kanskje eliminere dem fra poeng-givingen.

 

Men, intensjonene er viktig i sammenhengen. Jeg tror intensjonen til klubben er mer i retning av: "Vi deler inn i effekt/ vektklasser og ser hvem som kan kjøre raskest". I så fall blir det helt galt å utelate de med R- dekk. Da kan vi også begynne i en annen ende: De som har justert understell med kraftigere stabstag eller hardere fjører; skal de også utelates?

 

 

På den annen side er det vel ingen av de bilene jeg har sett på Gardermoen som har vært i nærheten av å være optimalisert for autoslalom. Jeg har brukt endel timer i å sette meg inn i ulike perspektiver av løpsbiler og vil påstå at en optimalisert autoslalombil er en høyst spesialisert bil.

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Faktisk ikke definert i reglementet. Men de mener Yoko 048, Toyo R888 og lignende (Hoosier, Khumo V710, m.fl). Jeg vil tippe at noe mer i nærheten av standard-dekk som Toyo R1 og Federal 595 går greit. De dekkene har jo et hav av mønster i forhold til de egentlige R- dekkene.

 

 

 

Det må vere ganske vanskelig å gjennomføre\håndheve en slik regel vist en ikke har en god definisjon.

For eksempel har jeg Kumho XS og det er eneste settet jeg har på bilen. Enkelte vil kalle dette et R dekk og andre ikke...

 

Litt rart vist jeg må kjøpe ett sett med "dårligere" dekk for å kunne delta i SS2 eller autoslalom?

Link to comment
Share on other sites

Hmm hvor mange av de som har svart her kjører egentlig i kl1

Greit at det er kom og prøv bilen din som den er. Men tror også det er mange som har lyst på den ene pokalen som

Deles ut i hver klasse.

For meg er det egentlig det samme da jeg sansynlighvis ikke klarer og knekke den fiestan uansett,

Som sakt tidligere var dette bare et forslag fra min side. Da det er motorsvake biler i kl1 og r dekk kan være avgjørende da.

Det har helt klart kommet mange gode argumenter fram her, men har en liten anelse om at de fleste svarene her som er impt

Og forby r dekk kommer fra biler/førere i kl2 og 3. Eller er jeg helt på viddene?

Link to comment
Share on other sites

jeg er i kl1 å kommer definitivt til å være det en god stund til. Jeg syns at R-dekk ikke nødvendigvis skulle forbys men kanskje de med R-dekk ikke får poeng eller rykker automatisk opp i kl2 ved bruk av disse. Hvor man skal sette grensen for R-dekk det er ikke jeg den rette til å utale meg om.

 

 

Den fiestan blir nok umulig å slå hvis man ikke har no dirty tricks på lager :)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

En interessant diskusjon dette.....

 

Om du vil prøve bilen din under "like forhold" er Bilsportforbundets arrangementer tingen. Her er det rigide regler som skal forsøke å gjøre bilene i hver klasse jevnbyrdige. Klarer du å ta en pokal her vil det, iallefall på papiret, gi deg mye mer kred enn en pokal fra Ford- klubben.

 

Hvis man tror at er sett R-dekk vil gjøre en til pokalvinner på SS2, er det vel bare en prioriteringssak å investere i et sett R-dekk? Det dukker opp brukte sett for en billig penge av og til og dekka holder veldig bra de, selvom det er minimalt med mønster igjen.

 

Som noen hentyder over her er det andre ting som kanskje teller mer enn dekkene i autoslalom.... Og jeg tenker ikke bare på kjøretrening/ dyktighet, men hjulvinkler, styring, m.m.

 

Håper klubben velger å ikke innføre noen flere regler ved kjøringa. Vi har jo sett krangler angående inndeling i klasse tidligere også, så vekt/ effekt- regelen er mer enn nok.

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører i klasse 1.

 

Syns de som vil kjøre med R-dekk må få lov til det.

For min del er jeg med for å ha det gøy og treffe andre Ford intresserte.

 

Har lekt med tanken om slike dekk selv, men er endel annet som må utbedres før det blir dekk.

 

Og må si at s-ludvig og Fiestan imponerer. Er nok en fordel med feilhjulstrekk, tette gir, liten og lett bil...

MK1 Escort Stasjonsvogn - 68
Fiesta - 04 1.4B
Mondeo Stv - 15 1.5EcoBoost

9aeaa8ca-0ae8-485e-849f-cb2495b5f307_zps

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...