Jump to content

Kjøpe Mondeo?


FrodeH

Recommended Posts

Har bl.a denne på hand, finnkode: 33364754. Er dette noke å satse på? Denne virker bra og er mest sannsynlig det.

Dere som har kjennskap til desse bilane, korleis vil en sånn bil holde seg i verdi om en skal selge om 3-4 år? Vil en ha igjen for å kjøpe en som er stappa med utstyr eller er pristapet enormt uansett.

 

Jeg kjøpte også nettopp Ford Mondeo 2010 med aut. Hadde flaks og fikk med 163 hk. Ellers ikke så ulik den du ser på minus den styling pakka. (det er litt tilfeldig hva som er tilgjengelig akkurat når du handler.)

 

Mitt inntrykk er at disse Mondeoene du kikker på, og som jeg og kikket på er alle relativt godt utstyrte biler. Men her ser jo du på en som skiller seg enda mer ut og enda mer påkostet. Ingen tvil om at du vil få masse glede av den, og den er rå å se på.

 

Jeg søkte råd hos mitt lokale Ford - til tross for at de ikke hadde aktuelle Mondeoer til meg. Super service. Jeg ble rådet til å sikte mot modellutgave titanium eller mer, fremfor Trend utgave - det forstod jeg hadde med annnenhåndsverdi bå gjøre. Heller litt høyere km stand og titanium.

 

Ang garanti - kjøpsloven har gjort at bilene i dag har 5 års nybilgaranti. Dvs at når din garanti går ut på denne bil vil du likevel kunne dekke deg under kjøpsloven. Sikkert litt mer tungvindt, men er det omfattende feil vil jeg tro Ford må gi seg. Jeg kjører i tillegg IF superforsikring, koster ca 400 kr ekstra i året. En del goder i den.

 

Hva du får igjen etter 3 - 4 år. Vanskelig spørsmål - jeg tror ikke du kan regne med noe særlig annet, enn å ligge i ca pris som alle andre (titanium) og så er det nettopp du som får solgt for du har det lille ekstra. Bruktbilmarkedet er jo håpløst, og bare å få solgt er jo en bonus.

 

DEt har jo vært skrevet litt i tråden om trekkart - så jeg får inntrykk av at du skal trekke med bilen. Jeg kunne i farten ikke se at den aktuelle bilen hadde hengerfeste. Ford her oss meg skulle ha 10900 kr for avtag - bart - om du må legge det i budsjettet - det måtte jeg. Og det var mye dyrere enn jeg trodde.

 

Lykke til - blir spennende å se hva du velger.

Edited by reggy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gratulerer med ny bil! :) Bilder?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Den bilen er jo knalltøff :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å sei i kroner og ører kva sluttprisen blei. Dei satte på eit avtagbart hengerfeste, runda ned litt i salgspris, gav meg greie garantivilkår + at eg følte eg fikk greit betalt for BMWen dei tok i innbytte.

XWIyo.jpg
Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å sei i kroner og ører kva sluttprisen blei. Dei satte på eit avtagbart hengerfeste, runda ned litt i salgspris, gav meg greie garantivilkår + at eg følte eg fikk greit betalt for BMWen dei tok i innbytte.

 

Viktigste er at du ble fornøyd alt i alt =)

 

Jeg fikk også "greit" betalt for Mondeoen da jeg bytta inn den når jeg kjøpte Focusen.. R&S ville gi meg 25.000 kr for den, mens hos Bilia fikk jeg 35.000 kr for den, og dro derfra med Focusen :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å sei i kroner og ører kva sluttprisen blei. Dei satte på eit avtagbart hengerfeste, runda ned litt i salgspris, gav meg greie garantivilkår + at eg følte eg fikk greit betalt for BMWen dei tok i innbytte.

 

Tror du kommer til å bli veldig fornøyd :)

Gamlingen sin '10 Titanium S er nesten helt lik, og fytti for en kjekk bil :D

 

Den elektroniske demperkontrollen er jo noe av det kjekkeste med hele bilen :)

Kjempekjekt å kunne justere hardheten på understellet med merkbar forskjell :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Tror du kommer til å bli veldig fornøyd :)

Gamlingen sin '10 Titanium S er nesten helt lik, og fytti for en kjekk bil :D

 

Den elektroniske demperkontrollen er jo noe av det kjekkeste med hele bilen :)

Kjempekjekt å kunne justere hardheten på understellet med merkbar forskjell :)

 

 

Virker veldig bra så langt. Men den drar jo i feil ende, men det er vel vanesak :)

Demperkontrollen var bra greier! Blei litt overraska over kor merkbart det var.

XWIyo.jpg
Link to comment
Share on other sites

Virker veldig bra så langt. Men den drar jo i feil ende, men det er vel vanesak :)

Demperkontrollen var bra greier! Blei litt overraska over kor merkbart det var.

 

Men neste gang du skal ha Mondeo så har den nok forhåpentligvis kommet med 4x4, og da trekker den jo i alle ender :D

Edited by Stian MH

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Virker veldig bra så langt. Men den drar jo i feil ende, men det er vel vanesak :)

Demperkontrollen var bra greier! Blei litt overraska over kor merkbart det var.

 

Særdeles skjelden det vil ha noe å si med en slik bil :)

 

Ja, helt topp :)

Ja, veldig merkbar, så man har god nytte av den :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...