Jump to content

Verdi på 3 dørs Sierra IS ?


fosse

Recommended Posts

Lurer lit på salgsverien på ein RUSTFRI kvit 85/86 mod Sierra IS 3 dørs???

Bilen har fått ny lakk i 2006 og har gått gjennom EU uten feil siste 3 ganger.

Det er bytta div. foringer og overhalte bremser,260mm (XR4i ?)

Bilen har ikkje vært vinterkjørt på 6-7 år.

<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->1973 Escort RS2000 Replica<!--sizec--></span><!--/sizec-->

2008 Focus 2,0 TDCI Sport

1969 Tempo Corvette 290 De Luxe

1970 125 Tempo Fighter 230

Link to comment
Share on other sites

Bilder? :)

Hørtes jo ut som et veldig bra eksemplar :)

Å få noen voldsomt høy pris skal man vel uansett slite med dessverre, men et råtips må være 30-35tusen for en strøken en viss det kommer riktig kjøper.

Men dette blir jo selvfølgelig bare vill gjetting, kommer riktig kjøper så kan man være veldig heldig.

Men salgsmarkedet for tiden er jo ikke akkurat på topp dessverre.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Bilder? :)

Hørtes jo ut som et veldig bra eksemplar :)

Å få noen voldsomt høy pris skal man vel uansett slite med dessverre, men et råtips må være 30-35tusen for en strøken en viss det kommer riktig kjøper.

Men dette blir jo selvfølgelig bare vill gjetting, kommer riktig kjøper så kan man være veldig heldig.

Men salgsmarkedet for tiden er jo ikke akkurat på topp dessverre.

 

 

Står i Sagvåg og må ut så denne får plass .... :whistling:

<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->1973 Escort RS2000 Replica<!--sizec--></span><!--/sizec-->

2008 Focus 2,0 TDCI Sport

1969 Tempo Corvette 290 De Luxe

1970 125 Tempo Fighter 230

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt,henter den i Påsken. :)

<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->1973 Escort RS2000 Replica<!--sizec--></span><!--/sizec-->

2008 Focus 2,0 TDCI Sport

1969 Tempo Corvette 290 De Luxe

1970 125 Tempo Fighter 230

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt,henter den i Påsken. :)

 

Konge :D :D :D

Hehe, gikk til hode på han den 40års-krisa tydeligvis da :D

 

Jaja, da blir den vertfall tatt vare på fremover :)

 

Men du får tipse Bjarte om å melde seg inn her, så kan han legge den ut for salg her. (Halv pris på medlemsskap ut denne uka :) )

Og legge ut mer bilder av vingebilen når han har hentet den :P

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Den Vingebilen er et smykke iallefall! <3

 

Somsagt.. IS'en, om alt er på plass og strøkent kan en regne med 30K+ ved entusiastkjøp.

 

Er det småmangler som f.eks iS vinylen rundt, småsprekk i dash, vannmerker i taklukeskillet, kåpa over radiatorvifta mangler etc.. men ellers rustfritt og pent, regner jeg med rundt 20K+..

 

Absolutt alt etter å treffe riktig kjøper.. Jeg f.eks hadde lett byttet en "u-rørt" strøken Svart 3-dørs iS m/takluke med min ellers så pene XR4i, kun pga den vil treffe et ømt punkt i knallen.. :D

En enstusiast kan strekke seg lang for å få det en vil ha.. ;)

Edited by Akselander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da denne viste seg å være rein svindel med et "vrak" av ein bil blir det ikkje salg av IS`n

<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->1973 Escort RS2000 Replica<!--sizec--></span><!--/sizec-->

2008 Focus 2,0 TDCI Sport

1969 Tempo Corvette 290 De Luxe

1970 125 Tempo Fighter 230

Link to comment
Share on other sites

Den var langt i fra slik det ble annonsert vertfall.

Inni var den visst bra, bortsett fra knekt hattehylle.

Bilen er kollisjonsskadet, byttet begge forskjermer på en slik måte at klaringer til panser o.l. var feil.

Div. oljelekkasjer, rammenummer slått inn for hånd, rust på venstre vange etter bremsevæske har rent over el.lign.

De fikk ikke se bilen på bukk når de var og skulle hente den, så uvisst hvordan den er under.

Sikkert litt mer også, han reiste vertfall hjem igjen uten bil etter å ha reist 50mil for å hente den, fordi han var så skuffet over standen på den.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Eg skal forresten vedde skjorta mi på at eg hadde funnet rust på den!!!! Ingenting som heter rustfri. Eg har prøvd meg to ganger på min egen escort og har hatt den i atomer to ganger og tatt feil hver gang.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Den var langt i fra slik det ble annonsert vertfall.

Inni var den visst bra, bortsett fra knekt hattehylle.

Bilen er kollisjonsskadet, byttet begge forskjermer på en slik måte at klaringer til panser o.l. var feil.

Div. oljelekkasjer, rammenummer slått inn for hånd, rust på venstre vange etter bremsevæske har rent over el.lign.

De fikk ikke se bilen på bukk når de var og skulle hente den, så uvisst hvordan den er under.

Sikkert litt mer også, han reiste vertfall hjem igjen uten bil etter å ha reist 50mil for å hente den, fordi han var så skuffet over standen på den.

 

Kjøpte han konsmo bilen isteden ?

Ser den er solgt nå

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Kjipe greier.. Spesielt det med rammenummeret. Da kan det jo i teorien være en stjålet bil. Slike ting må mann få dokumentert før det rustsveises osv. Kan jo selvfølgelig være at karosseri som har fått nummeret slått inn manuelt av Ford, men det er desverre tvilsomt.

Link to comment
Share on other sites

Kjipe greier.. Spesielt det med rammenummeret. Da kan det jo i teorien være en stjålet bil. Slike ting må mann få dokumentert før det rustsveises osv. Kan jo selvfølgelig være at karosseri som har fått nummeret slått inn manuelt av Ford, men det er desverre tvilsomt.

 

Det kan jo selvfølgelig være, men man blir jo alltid litt skeptisk..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo selvfølgelig være, men man blir jo alltid litt skeptisk..

Må bare kommentere påstandene om denne bilen og forfatning.Har selv vært og sett på denne bilen og for det første rammenummer er IKKE fikset på da noen har nummer opp og andre ned i følge Ford alt ettersom produksjonsdato,vingebil,sedan osv..den såkalte rusten som påstås å være er KUN sprekk i karosserikitt på dørhenglse førerside så ved vask har det blitt fult i sprekk og bittelitt brunt i sprekken men er nå vasket av for hånd så det var en rask reperasjon av rust:)hattehylle har den orginale sigen og en liten sprekk i forkant men ellers like pen.Oljelekkasjen er fikset det var kun kontaktpunktet på oljeføleren og lekkasjen på styresnekken var noe så enkelt som en gummiforing.Angående panser og skjermer så er panser nå justert og ok og sprekker i kitt på skjermer og frontvange er helt naturlig!Har sjekket bilen under og den er rustfri.Har prøvekjørt bilen og alt er tight og i orden på gear,drivverk osv.Slik jeg ser det så er denne bilen meget bra og det eneste som er å utsette på bilen er noen småriper/hakk på styling og 2 mikroskopiske bulker på dør.Har bilder av hele bilen utvendig/innvendig og ramme.nr etter att jeg så på bilen kan legges ut om noen ønsker å se da jeg personlig mener att denne bilen/tråden er helt på jordet angående stand og mener dette er meget useriøst sagt av enkelte her på forumet.Tror ikke den bilen har vært premiert uten grunn og vært eid av en bilsamler til nå.

Link to comment
Share on other sites

Må bare kommentere påstandene om denne bilen og forfatning.Har selv vært og sett på denne bilen og for det første rammenummer er IKKE fikset på da noen har nummer opp og andre ned i følge Ford alt ettersom produksjonsdato,vingebil,sedan osv..den såkalte rusten som påstås å være er KUN sprekk i karosserikitt på dørhenglse førerside så ved vask har det blitt fult i sprekk og bittelitt brunt i sprekken men er nå vasket av for hånd så det var en rask reperasjon av rust:)hattehylle har den orginale sigen og en liten sprekk i forkant men ellers like pen.Oljelekkasjen er fikset det var kun kontaktpunktet på oljeføleren og lekkasjen på styresnekken var noe så enkelt som en gummiforing.Angående panser og skjermer så er panser nå justert og ok og sprekker i kitt på skjermer og frontvange er helt naturlig!Har sjekket bilen under og den er rustfri.Har prøvekjørt bilen og alt er tight og i orden på gear,drivverk osv.Slik jeg ser det så er denne bilen meget bra og det eneste som er å utsette på bilen er noen småriper/hakk på styling og 2 mikroskopiske bulker på dør.Har bilder av hele bilen utvendig/innvendig og ramme.nr etter att jeg så på bilen kan legges ut om noen ønsker å se da jeg personlig mener att denne bilen/tråden er helt på jordet angående stand og mener dette er meget useriøst sagt av enkelte her på forumet.Tror ikke den bilen har vært premiert uten grunn og vært eid av en bilsamler til nå.

 

Hvorfor kjøpte du den ikke?

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo selvfølgelig være, men man blir jo alltid litt skeptisk..

La inn bud over forlangende men bilen er ikke til salgs mere da eier har ombestemt seg så følg med fremover denne bilen dukker opp på treff så kan dere se hvor "dårlig" bilen er:)

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at det ikke var noe tull med chassinummer. noen er nok ekstremt kresne når de skal kjøpe seg bil.. utifra bildene så er jo denne en skikkelig bra og veldholdt vingebil. Er ikke ofte slike er tilsalgs.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei. Må stille meg litt spørrende til disse kjøperne fra Bergen som var å så på denne Vingebilen. Jeg er en kamerat av tidligere eier av denne. Og har selv besiktet denne bilen. Og den tilstands rapporten dem kom stemmer ikke med vireligheten. Er en meget godt holdt Cosworth det her, Men så klart noen skjønnhets feil vil det være på en 30 år gammel bil. Men ser at det alltid vil være noen bedre vitende som skal slakte en slik bil, Mest sannsynlig for å få den billigere vil jeg tro. Kan og henvise til tidligere eier Per Lien som har i tilegg to vingebiler til som er omtalt i bil klassikeren i 2011. Han er en anerkjent bil samler med 30 tals biler i samlingen. Og denne bilen ville han aldri kjøpt til sin samling visst den var i så dårlig stand som de fra Bergen ville ha det til!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...