Jump to content

granada som førstebil, er denne bra?


Paddo

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har letet lenge på nettet etter en bil (granada, sierra og taunus) og så kom jeg over denne, http://bil.autodb.no/?_cmd=results&ListOrder=&xChassisType_Multiple=0&xBrand_Multiple=0&xModel_Multiple=1234940&AdType=0&AdItemText_Match=&Price_Min=&Price_Max=&xYearModel_Min=&xYearModel_Max=&xMileage_Min=&xMileage_Max=&xTransmission=0&dummy_chkfuel1=on&dummy_checkbox=on#AdItemId1429594 virker den som en bra bil? mamma sier jeg må ha bil før jeg begynner på lappen så :P Har og snust opp noen 15 tommer pentafelger til granada jeg kjøper om jeg kjøper denne.

Mvh Stian

    78mod Granada 2.3 L "rånebil"

    84mod Granada 2.3 "ghia" Rustvrak som venter på restaurering
X-84mod Granada 2.3 L jubileum

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

 

Link to comment
Share on other sites

2.9 som førstebil.. oO

 

Mamma som betaler bensinen for deg og da el.?

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

hvilken motor er å anbefale til granada da?

Mvh Stian

    78mod Granada 2.3 L "rånebil"

    84mod Granada 2.3 "ghia" Rustvrak som venter på restaurering
X-84mod Granada 2.3 L jubileum

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

 

Link to comment
Share on other sites

hvilken motor er å anbefale til granada da?

 

Vist du absolutt skal ha Granada, ville jeg gått for en 2.3..

 

Sterk og god motor, sluker ikke like mye bensin som en 2.8/2.9

Edited by Akselander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Vist du absolutt skal ha Granada, ville jeg gått for en 2.3..

 

Sterk og god motor, sluker ikke like mye bensin som en 2.8/2.9

 

 

du må da ikke finne på å annbefale den dårligste v6 motoren :whistling: .. alt er bedre enn den .. hmm i praksis vil den ikke bruke mindre og er talentløs i forhold til en 2.8 eller 2.9 .. eneste pluss er at det er lettere å finne en Granada med 2.3 ..

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Var mest pga prisen og at den var ca 1time fra meg at jeg ville ha den. Men gjerne link til andre biler som kan være fine :)

Mvh Stian

    78mod Granada 2.3 L "rånebil"

    84mod Granada 2.3 "ghia" Rustvrak som venter på restaurering
X-84mod Granada 2.3 L jubileum

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kan anbefale denne http://bil.autodb.no/?_cmd=results&ListOrder=&xChassisType_Multiple=0&xBrand_Multiple=0&xModel_Multiple=1234940&AdType=0&AdItemText_Match=&Price_Min=&Price_Max=&xYearModel_Min=&xYearModel_Max=&xMileage_Min=&xMileage_Max=&xTransmission=0&dummy_chkfuel1=on&dummy_checkbox=on#AdItemId1435250

 

Jeg vet at det som står annonsen stemmer ;)

Og det er en original Ghia, med el. soltak, ruter, kj.komp. etc.

Så får du tak i en strøken 2,9 motor og setter i den B)

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Kan anbefale denne http://bil.autodb.no...AdItemId1435250

 

Jeg vet at det som står annonsen stemmer ;)

Og det er en original Ghia, med el. soltak, ruter, kj.komp. etc.

Så får du tak i en strøken 2,9 motor og setter i den B)

 

 

litt rust på denne men enig :-) her er det ett bra utgangspunkt, og du kan få masse ut av denne bilen ... org takluke .ghia osv

heller noe rust jobb en bil som IKKE har vært klådd på av ungdommer samtidig som de har kjørt som alt er stjelt :whistling:

 

kjenner han som har brukt denne bilen ..han er faktisk pensjonist nå .. slitt fører sete og rust er hovedfeilen med denne ..

 

han som har den nå er sikkert mottagelig for bud og om du ikke går langt unna prisantydning

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

blir litt skeptisk ang rusten i hjulbuen, det er 5timer fra meg, så er ikke akkurat korte turen heller. men en giha hadde jo vert toppen! :D så ut som en grei bil utenom rusten og, samt når dere vet hvem som har kjørt den osv så høres det bra ut! håper bare foreldrene mine er enig at det er en god investering.

Mvh Stian

    78mod Granada 2.3 L "rånebil"

    84mod Granada 2.3 "ghia" Rustvrak som venter på restaurering
X-84mod Granada 2.3 L jubileum

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

 

Link to comment
Share on other sites

blir litt skeptisk ang rusten i hjulbuen, det er 5timer fra meg, så er ikke akkurat korte turen heller. men en giha hadde jo vert toppen! :D så ut som en grei bil utenom rusten og, samt når dere vet hvem som har kjørt den osv så høres det bra ut! håper bare foreldrene mine er enig at det er en god investering.

 

 

du kan ringe han som har den og få flere bilder .. du får desverre ikke noe granada i denne prisklassen uten å fikse noe rust ..

 

hvertfall ikke en 2.8 ghia med soltak .. er ikke noe strøkent eksemplar dette men dertil er prisen som den er .

 

har du ikke mulighet for noe rustarbeid er nok ikke dette bilen for deg

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Rusten skal det nok bli mulig å ta på skolen, men hvor vil jeg finne de delene jeg trenger? Som jeg vet så er det ingen hoggere i Bergen som selger deler lengre...

Mvh Stian

    78mod Granada 2.3 L "rånebil"

    84mod Granada 2.3 "ghia" Rustvrak som venter på restaurering
X-84mod Granada 2.3 L jubileum

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Rusten skal det nok bli mulig å ta på skolen, men hvor vil jeg finne de delene jeg trenger? Som jeg vet så er det ingen hoggere i Bergen som selger deler lengre...

 

 

han som har bilen er en Granada fyr :-) tipper han har alt du trenger og litt til :whistling: hehe evt så vet han hvor du får det eller du kan legge ut ønskes kjøpt på granadaklubben

 

 

sikker på han foretrekke å selge den til noen som vil pusse den opp :-)

Edited by to far gone

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

blir litt skeptisk ang rusten i hjulbuen, det er 5timer fra meg, så er ikke akkurat korte turen heller. men en giha hadde jo vert toppen! :D så ut som en grei bil utenom rusten og, samt når dere vet hvem som har kjørt den osv så høres det bra ut! håper bare foreldrene mine er enig at det er en god investering.

 

Bilen ble kjøpt av dødsbo i Fredrikstad i `02 og hadde til da kun en eier (avdøde).

Den ble hellakkert i original farge sommerene `03 og hjulbuene bak ble byttet.

Tror derfor rusta i hjulbuene går å fjerne uten å bytte hjulbuene på nytt.

Nåværende eier er kun tredje eier siden ny, og har eid bilen de åtte siste årene.

 

PS! Dette er altså den originale 2,8 Ghia`n som selges i Mandal jeg linker til.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Denne bilen er etter det eg kjenner til svært bra m.t.p. alder.

Bilen er nok 99% sikkert ikkje godkjent med 2.9, desverre.. Men her har du muligheit til å få deg ein fin Granada som ikkje er i hel-skrudd av fjerti ungdomshender.. Han som har bytt motor i bilen, er som det blir nevnt her, Granada-mann og bilmekaniker.

Løp og kjøp!

(Dersom du skal til Voss, har eg et par-tre Taunuser du kan få kjøpe om det blir bom her).

 

Edit; Snakker sef. om bilen trådstarter linka til i første post, 2.o m. 2.9 motor på Voss.

Edited by Taunus S
Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg som ser noe som ligner ett hull i hjulbuen på gihaen? er ikke noe big deal om jeg må byttte den men.

Mvh Stian

    78mod Granada 2.3 L "rånebil"

    84mod Granada 2.3 "ghia" Rustvrak som venter på restaurering
X-84mod Granada 2.3 L jubileum

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Slik som jeg ser den bilen, er det maaange timer med arbeid. Sikkert flere 100 timer før man får den i akseptabel stand, så styr unna denne skuta, hvis du ikke vil annet enn å sveise rust.

Dette ser ut som et resturerings objekt for de med bred erfaring!

Link to comment
Share on other sites

Slik som jeg ser den bilen, er det maaange timer med arbeid. Sikkert flere 100 timer før man får den i akseptabel stand, så styr unna denne skuta, hvis du ikke vil annet enn å sveise rust.

Dette ser ut som et resturerings objekt for de med bred erfaring!

 

I så fall har den rustet uvanlig mye på åtte år :glare:

 

Jeg vet ikke annet om denne bilen i dag enn det lille bildene viser. Og det man ser er jo litt synd. Når den ble solgt var den som nevnt nylakkert med nye hjulbuer på begge sider bak, og ellers i perfekt stand. Og da mener jeg perfekt! Lav km stand, og trolig Norges mest omfattende servicehistorikk.

Åtte år er riktignok lang tid, men jeg mener absolutt at den kan være verdt en nærmere titt til prisforlangende.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

kan spørre om han kan sende meg flere bilder kansje? hadde vert greit å vite hva som må gjøres med den.

Mvh Stian

    78mod Granada 2.3 L "rånebil"

    84mod Granada 2.3 "ghia" Rustvrak som venter på restaurering
X-84mod Granada 2.3 L jubileum

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

 

Link to comment
Share on other sites

kan spørre om han kan sende meg flere bilder kansje? hadde vert greit å vite hva som må gjøres med den.

 

 

kan kikke på den for deg og gi deg full oversikt over synlig rust .. som Grandisjohn sier dette var en strøken bil .. kjenner han som har den godt .. kan høre på prisen og :whistling:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Slik som jeg ser den bilen, er det maaange timer med arbeid. Sikkert flere 100 timer før man får den i akseptabel stand, så styr unna denne skuta, hvis du ikke vil annet enn å sveise rust.

Dette ser ut som et resturerings objekt for de med bred erfaring!

Har du sett denne bilen siden du skriver dette? Nå er det meg som står er eier av bilen pr.d.d, Og sånn som du sikter til ang denne bilen kjenner jeg meg ikke igjen i...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...