Jump to content

Diverse tekniske data Granada, akselvekter etc.


Granada 2.8 Ghia

Recommended Posts

Sitter å funderer på ett "lite" prosjekt her, akkurat hva skal jeg ikke gå helt inn på da jeg egentlig ser på det som litt usannsynlig at det blir noe av, og spesielt godkjenning vil være ett problem.

 

Men etter å ha tenkt tanken litt for lenge, så syns jeg det blir for dumt å ikke begynne planlegginga litt og evt. slenge inn en forhåndssøknad for å se om det er mulig.

 

Det jeg er ute etter er.

 

Tillatt forakselvekt, tillatt bakakselvekt, og egenvekter på foraksel og bakaksel.

 

Er vel 3.0 som er mest aktuelt med forakselvekt, og sikkert 3.0 stv med C4 kasse som er tyngst bak.

 

Ellers om noen har informasjon om forakselvekter på perana, og gjerne hva som står i vognkortet på dere som har fått godkjent med V8.

 

Gjerne noe info om coleman-milne og andre utgaver også, helst norsk-registrerte, men alt er interessant.

 

Er stygt redd for at min plan blir noe tung, så derfor må jeg se hva som er godkjent på andre biler.

 

Tall og regnr/VIN, eller aller helst kopi av vognkort.

 

 

 

Vekt på 2.8, 3.0, Diesel og 302 motor er også noe jeg lurer på, samt vekt på C3, C4 og AOD girkasser.

 

Takk for svar og informasjon.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Har lite å si hva tillatt foraksel og bakaselvekt er på 3.0 eller Perana.

 

Er det 2.3'n i signaturen din du vil bygge om? Da er det maks tilatt akselvekten på din bil som gjelder, ingen andre...

 

Vegdirektoratet har bestemt at det ikke er lov å endre akselvekter i vognkortet uten skriftlig godkjenning av importør.

 

Den godkjenningen vil bli vanskelig å få fra Ford, så hva andre biler har blitt godkjent med tiligere hjelper ikke når det gjelder akselvekter.

Link to comment
Share on other sites

Er nok ikke stasjonsvogna det er snakk om, men jeg håper på svar.

Er fullstendig klar over at de vil ha dokumentasjon fra fabrikant eller annet godkjenningsorgan.

 

Jeg er ute etter hva som er maksimale akselvekter på standardbiler, og biler som er godkjent ombygd, for å kunne vise til dette, og prøve å dokumentere forskjellen fra disse til min, nå blir det i hovedsak Mark II Serie 2 som blir mest interessant men alle Granada er rimelig like i både rammevanger, bunnplate og for og bakstilling.

 

Er det noen som kan være interessert i å dele det som står i sine vognkort, standard 2.0 og 2.3 er vel lite interessant(Det har jeg forsåvidt info om også), men de litt større og bedre utstyrte modellene, og muligens diesel om disse er tunge(neppe tunge, men jeg vet ikke)?

 

Er takknemlig for svar.

Edited by Granada 2.8 Ghia

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er nok ikke stasjonsvogna det er snakk om, men jeg håper på svar.

Er fullstendig klar over at de vil ha dokumentasjon fra fabrikant eller annet godkjenningsorgan.

 

Jeg er ute etter hva som er maksimale akselvekter på standardbiler, og biler som er godkjent ombygd, for å kunne vise til dette, og prøve å dokumentere forskjellen fra disse til min, nå blir det i hovedsak Mark II Serie 2 som blir mest interessant men alle Granada er rimelig like i både rammevanger, bunnplate og for og bakstilling.

 

Er det noen som kan være interessert i å dele det som står i sine vognkort, standard 2.0 og 2.3 er vel lite interessant(Det har jeg forsåvidt info om også), men de litt større og bedre utstyrte modellene, og muligens diesel om disse er tunge(neppe tunge, men jeg vet ikke)?

 

Er takknemlig for svar.

 

Jeg hadde en tråd om dette i det gamle Granada klubb forumet. Men det ligger ikke ute på nett lengre.

Siste adresse var : http://d2408031.u121.hosted.servetheworld.net/

 

Uansett så mener jeg det var 3.0 Ghia som hadde tyngst foraksellast. 930kg foran og 1100kg bak, totalvekt 1860kg og egenvekt med fører 1535kg

Men kan og være 2.8 I Ghia med ac og allt utstyr

 

En 302 vil passe ypperlig da den med alu topper og grenrør har tilsvarende tyngde som en 2.8 elelr 2.3, og mye lettere en en 3.0. Så kan du flytte batteriet bak

-Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt

-Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran

-Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn

-Chrysler Voyager 1993 3.3SE

-Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...