Jump to content

hvilke dekk skal eg velge?


wilford1

Recommended Posts

Jeg kjøpte disse for 14 dager siden og har kjørt ca 50 mil, meget fornøyd til nå, både med tanke på støy og grep på vått føre. En god rimeligere enn de du linket til også.

Falken FK453

 

De andre dekkene har jeg ikke kjennskap eller erfaringer med..

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte disse for 14 dager siden og har kjørt ca 50 mil, meget fornøyd til nå, både med tanke på støy og grep på vått føre. En god rimeligere enn de du linket til også.

Falken FK453

 

De andre dekkene har jeg ikke kjennskap eller erfaringer med..

 

Ok. det ska eg ha i tankene :)

Link to comment
Share on other sites

Kan også anbefale Falken FK453

 

Ok Ingen sporing??? er disse Falken dekken hardere enn toyo prox t1 dekkene??

Har hadt toyo prox t1 før men di holdt kun 1 sesong.

 

Har kjørt med disse Dritt dekken bak no. Aldri mer.

 

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=62263086.129.1581&typ=R-178649&ranzahl=4&Breite=255&Herst=Falken&Quer=30&Felge=19&Speed=W&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

Link to comment
Share on other sites

Hadde Pirelli P Zero nero på min sierra cosworth, var god grep i dem på vått og tørt :)

Toyo T1R hadde eg en sesong på 200sx s14, veldig stabile og godt grep på vått.

 

Pirelli dekkene tror eg varer lenger, toyo dekk er "sesong" dekk.

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Du som kjører så mye bil må unngå de billigeste dekka! :ph34r:

godt poeng, men om jeg kjøper dyre dekk så holder de knapt nok en sesong en gang. Continental som vi har på coboen vår var totalt utslitt etter 1500km. Det er bare en halv sommer sesong for oss og da nytter det ikke med dekk til over 1000kr stykk selv om vi har ok økonomi.

Link to comment
Share on other sites

godt poeng, men om jeg kjøper dyre dekk så holder de knapt nok en sesong en gang. Continental som vi har på coboen vår var totalt utslitt etter 1500km. Det er bare en halv sommer sesong for oss og da nytter det ikke med dekk til over 1000kr stykk selv om vi har ok økonomi.

 

 

Jeg ville sjekket hjulstillinga på den bilen for jeg fikk mye mer utav mine myke yokohama parada inkl. en god del banekjøring.. 1500km er jo latterlig.

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

godt poeng, men om jeg kjøper dyre dekk så holder de knapt nok en sesong en gang. Continental som vi har på coboen vår var totalt utslitt etter 1500km. Det er bare en halv sommer sesong for oss og da nytter det ikke med dekk til over 1000kr stykk selv om vi har ok økonomi.

1500km? Håper du mener 15000km? Uansett så synes jeg det er lite. Jeg kjører ca 60000 i året med bruksbilen og får dekkene til og holde mer enn en sesong. Akkurat nå har jeg Nokian Hakka R på vinter og Falken 452 på sommer.

Link to comment
Share on other sites

1500km? Håper du mener 15000km? Uansett så synes jeg det er lite. Jeg kjører ca 60000 i året med bruksbilen og får dekkene til og holde mer enn en sesong. Akkurat nå har jeg Nokian Hakka R på vinter og Falken 452 på sommer.

Oy, mente 15000km.. Men ja, rimelig skuffet. Selve Nagkang dekkene jeg hadde på gamle Mondeoen holdt to sesonger med lite bruk. Da 35000km før jeg kasserte de.

 

Min far kjørte Continental frem til i fjor høst. Hans hadde bra med mønster igjen men begynte å lage en syngende lyd etter litt over 20000km og da på slutten av sin andre sesong. Han byttet pga støy og det ble en helt annen bil. Han kjøpte igjen langt billigere vredstein dekk så får vi se hvor lenge de holder.

 

Mulig jeg har fått feil inntrykk men jeg føler premium dekkene er super gode i starten men etter en sesong er de nesten dårligere enn de billigste dekkene.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...