Jump to content

Forstillingsjustering sierra 4x4


Per Olav

Recommended Posts

Er det noen av dere gutta som jobber på ford som har tilgang til data der det står hvordan spissing skal være på en sierra dohc 4x4?

Bilen min sporer no helt forjævlig med 205/40-17. Om det ikke er nylagdt asfalt så er jeg nødt til å holde i den med begge hendene. Å se bort fra veien selv et lite øyeblikk er livsfarlig!

Pr dags dato er spissinga justert i null på begge sider.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg har data på denne bilen, så ville jeg prøvd med 2-4 mm total spissing, for det høres ut som du har for lite spissing, selvfølgelig kan det være andre ting også, som caster, eller innpress, eller noen foringer.

Hva slags dekk har du egentlig? Det og kan utgjøre mye.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg har data på denne bilen, så ville jeg prøvd med 2-4 mm total spissing, for det høres ut som du har for lite spissing, selvfølgelig kan det være andre ting også, som caster, eller innpress, eller noen foringer.

Hva slags dekk har du egentlig? Det og kan utgjøre mye.

hei henger meg på og er enig at dekk type har mye å si

Link to comment
Share on other sites

er alle foringer bra? ET på felgene og dekkmerke?

 

har alt av foringer og kuler nytt på min sierra. kjører med 225.40.16 har ikke merket noe sporing ;) kjørte med noen 195.50.15 før oppgradering, sporet mye :unsure:

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Link to comment
Share on other sites

--------------------------------------------------------------------------------

 

denne er vel noe gammel, og grpn cosworth, men er kansje litt hjelp

Ford Motor Sport recommandation Sierra Sapphire Cosworth grN Tarmac

 

Front

TOE in : 2 mm.

Camber : 2° negative

Castor : 4°

 

Rear

TOE in : 2 mm.

Camber : 1° negative

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

dohc 4x4. Den har ikke samme sporvidde foran som cosworth. Den er en del bredere. Har ikke tall i huet, men det er ganske mye.

Et på felgene er 38mm. Ford RS7 softspoke 7,5x17. Dekkmerke er Delfin.. Billigdekk. Den er helt fin på vinterdekk i orgdim iflg vognkort.

En kompis justerte den i null på ett verksted. Og den ble bedre enn den var. Den var mao enda værre før, for den er slitsom å kjøre nå..

Foringer er gule poly i hele forstillinga inkl dempertopper. Det er antydning til slakk i indre endeledd venstre side. Men ikke mye.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

jeg kjører styggen med vill camber, 2mm toe out og 225/45 16" med et 25 felger, pluss at det er 2wd.. så det meste tilsier at den skulle vert verre å kjøre enn bilen din, men den er så stabil å fin at jeg kan slippe rattet i 80km uten å få meg en skogtur ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...