Jump to content

Ekstra vanntemp.


KNAa Racing

Recommended Posts

på slange blir vel noe varmere enn den org som er i bakkant på topp. men det går bra men den vil fort vise ganske høg tempratur i forhold til den org i dashbord vis det er nyere motor, tidlige motorer har den vel i fremkant og den viser fort skremmende høg temp, er vel derfor den er satt bak på dei nyere.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Den orginale til instrumentet står oppi toppen,ved plugg til syl 1. (t25)

Så den er forholdsvis skjermet:)

Men den ved grenrøret tror jeg har et hard liv:p

Vurderer en sånn slangeløsning,men mener den da viser noe kjøligere?

Ev på swirlpot ja ron:)

 

Har T-25 samme type skrudd flens til varmeregisteret i toppen som alle de andre cosworth toppene? den som sitter litt lengre bak en innsuget. 2wd toppene har sensoren til motorsyringa der orginalt.

 

Issåfall ville jeg handlet en slikt fra burton og montert føleren i denne.

Monterer du i swirlpot er du avhengi av sirkulasjon (åpen termostat) for å få reelle målinger.

Link to comment
Share on other sites

Har tidligere hadd temp sensor i den slangen swirlpot er montert på, mener nå bestemt den ga korekte målinger.

 

Dette med 4WD termostathus selvfølgelig :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ekstra vanntempsensor på cosworthen, og den er montert ca 15cm fra toppen på øvre radiatorslangen. Den er nok av naturlige grunner ikke helt nøyaktig før termostaten åpner, men det ser ut til at den viser riktige temperaturer ved driftsvarm motor.

den ligger javnt på 88-90 grader ved kjøring etter vei. Kjøleviftene starter på 94 grader og går ned til 90 før de stopper. På Rudskogen nå sist, så jeg vanntem på opp mot 106-107 grader etter noen runder med hard kjøring. Da sto nåla i instrumentpanelet langt oppe på N i NORM.

Oljetemp lå mellom 110 og 115 grader. Jeg har kun den orginale oljekjøleren som sitter bak oljefilteret.

Dette er en 88 2wd.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...