Jump to content

Hva kan være årsaken?


Guest hvolsdal

Recommended Posts

Jeg har alltid limt skivene på mine biler og har aldri fått kast. Jeg ville ikke brukt fett mellom skive og nav. Vel kan det holde korrosjon og smuss borte, men jeg vil helst ha maksimal friksjon der. (teoretisk øker sjangsen for å knekke hjulbolter i uheldige situasjoner)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl

leo:ska berre venn deg t å smørr alt av bolter\muttra t hjul å sånt,på sierran min va d ikke gjort da æ sku legg om t sommerdekk første gang,endte opp me at æ måtte knekk muttra med mutterknuser... å d der me at di kan løsn førr at man smørr dem e berre tull

Link to comment
Share on other sites

Smør gjerne hjulbolter og muttre, kanskje innsiden av felgene også, men skivene bør limes.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl

ser sjøl kor viktig d e på lastebil å smør eks hjulmuttran,e di ikke smurt så kan di faktisk dett av eller at boltan knekk når man skrua dem av,ihvertfall prøva å skru di av, på MAN bruka vi 32mm koppa på hjulmuttran,så bruka vi nåkka så het Kernite unlock 2000 eller no sånt t å smør hjulbolta osv,samt bremesko innfestningan,

Link to comment
Share on other sites

Vel, du kan risikere at de sitter såpass fast at du ødelegger dem når du slår dem løse, men du får dem av. :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl

e ihvertfall garantert at man ikke får kast i skivan når dem e limt t navet... men di berømmelige sierra skivan e no piss uansett, ta heller å kjøp skiva herfra www.rallydesign.co.uk

Link to comment
Share on other sites

Guest sircossie

Bor opp å gjenge opp navet og skru skivene fast. Det funket fint for min del allefall, null risting etter det.

Link to comment
Share on other sites

Brembo har noen fine skiver i org størrelse som funker veldig bra :)

Har brukt bremsene VELDIG godt , men skivene vil ikke bli skeive...

Liker det :wacko:

-03 Ford Mondeo ST220

-83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt)

-84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Leo, kan du gi en mer spesifik beskrivelse av limet og legger man limet på hele navet der bremseskiven er i kontakt?

 

Husk å rense skivene med en form for alkohol før bruk og unngå kraftige nedbremsninger den første perioden, kun rolig nedbremsing.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker ikke navnet, men det var et Loctite-produkt. Prøv å ringe lagret på Ford Kverneland og spørre dem.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...