Jump to content

LAKKPEST:(


Smistad

Recommended Posts

Da har bilen vært så heldig, og fått utslett, denne alergiske reaksjonen hendte i vinter da bilen sto i et "varmt" lokale, det var nesten varmere ute enn i lokale. så då da er spørsmålet; bilen skal ha seg et nytt lag lakk i vinter og lurer derfor på om dette må slipes helt til stål, eller om det finnes noe heksestoff på blåresept som kan kjøpes

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger som oftest IKKE å slipe ned til stålet.

 

Etter litt sliping vil du komme ned til laget som har forårsaket skaden og det ser du ofte tydelig. Dersom pesten skylde ikke-kompatible lakkvarianter går det an å legge et lag sealer oppå de gemle lakklagene for at ny grunning og topplaget ikke skal gi noen reaksjon.

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

takker for svar, det var dette jeg håpet på :)

 

Du vet det Smedstad, at vi har en felles lakkerer, Trond. Stefan sin Escort var full i lakkpest. Spurte Trond hva som måtte gjøres, og han sa det måtte slipes ned til stålet. Det tok såpåass mye tid, at det ble for dyrt. Stefan gjorde det selv istedet.

 

Spør heller en som driver med dette fremfor å spørre andre som IKKE driver med dette til dagen.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

ja beste er selfølgelig å komme nedigjen på scratch... vis det er problemer inni lakk og dei blir forsegla så er problemet fortsatt der og vil med tiden dukke oppigjen. kan legge ei plate rett over rust og, men eineste som skjer da er att det blir mye meir rust...

 

men som maniacen sier så er det nok att det slipes ned til der du ser problemet er og sliper gjennom det til "friskt" lakk/grunning sjikt

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

ja beste er selfølgelig å komme nedigjen på scratch... vis det er problemer inni lakk og dei blir forsegla så er problemet fortsatt der og vil med tiden dukke oppigjen. kan legge ei plate rett over rust og, men eineste som skjer da er att det blir mye meir rust...

 

men som maniacen sier så er det nok att det slipes ned til der du ser problemet er og sliper gjennom det til "friskt" lakk/grunning sjikt

 

 

om dette er godt nok er virkelig vondt å vite :whistling: det bør hvertfall ikke gies som råd hvor det er en bil som har større verdi enn en garasjelakkering

 

regner med at dere er billakkerere hele gjengen :smartass:

 

eneste rådet her som gir deg garantert bra resultat er Cosworth racing1 sitt

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Snakket akkurat med han kompisen min som har Escort, og lakket den for ett år siden. Han hadde en del lakkpest. Bilen ble slipt ned til stålet der lakkpesten var, forseglet med diverse midler, og lakket.

Faktisk så kom det igjennom dette også. Var blitt mye bedre selvfølgelig, og ikke så mye. Var verst når det var litt kaldt ute. I sol var det helt bra, og umulig å se uten å vite om det.

 

Han hadde vært i kontakt med en som hadde litt greie på dette. Han sa at en del eldre Ford hadde dette i metallet fra de var ny, og sånn var det bare ;) Ikke lett å få det vekk..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Snakket akkurat med han kompisen min som har Escort, og lakket den for ett år siden. Han hadde en del lakkpest. Bilen ble slipt ned til stålet der lakkpesten var, forseglet med diverse midler, og lakket.

Faktisk så kom det igjennom dette også. Var blitt mye bedre selvfølgelig, og ikke så mye. Var verst når det var litt kaldt ute. I sol var det helt bra, og umulig å se uten å vite om det.

 

Han hadde vært i kontakt med en som hadde litt greie på dette. Han sa at en del eldre Ford hadde dette i metallet fra de var ny, og sånn var det bare ;) Ikke lett å få det vekk..

 

 

mulig de har hatt dårlig lakk fra ny ?? men det er hvertfall lurt å kjøre bilen en runde med tørking i boksen etter den er slipt til stålet.

disse boblene er jo fuktighet som vandre i mellom lagene av lakk,eller evt reaksjoner fra produkter som ikke passe sammen.

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

mulig de har hatt dårlig lakk fra ny ?? men det er hvertfall lurt å kjøre bilen en runde med tørking i boksen etter den er slipt til stålet.

disse boblene er jo fuktighet som vandre i mellom lagene av lakk,eller evt reaksjoner fra produkter som ikke passe sammen.

 

Kan ikke være futkighet, siden bilen har vært helt tørr. Er vel liten sjanse for at det er en reaksjon mellom produktene, siden samme produkter blir brukt på andre biler uten problemer.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke være futkighet, siden bilen har vært helt tørr. Er vel liten sjanse for at det er en reaksjon mellom produktene, siden samme produkter blir brukt på andre biler uten problemer.

 

 

 

litt tvilsom til at det er noe galt med stålet på denne bilen , noe annen mulig konklusjon ?

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Nei er vel ingen annen konklusjon :) Men når bilen er slipt til stålet, og det fremdeles kommer litt frem, da skjønner ikke jeg noe..

 

 

jeg holder en knapp på at den ikke har vært vaska og tørka skikkelig, alternativ feil kan være for kort avluftning og for mye produkter i iver etter å bli kvitt lakkpesten

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...