Jump to content

org ohc forgasser nett på is?


drev91

Recommended Posts

Trodde den som forbandt bilnett med motornett var 5-pins jeg, og fargene stemte ikke helt heller i mitt hode.

Svart kan indikere tenningspluss, men ikke helt sikkert, er ikke den innsuget er koblet til på?

 

Den siste kontakten sliter jeg med å plassere, hvor sitter den, og ledningsfargen er... Tenker først på forvarminga av innsuget på forgasser.

Rimelig sikker på at stikket til tempsensor har svart gummi, tror ikke denne røde er verken til coil eller tempføler.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå er ingenting kobla.. bare prøvd den der på det øverste bildet på innsuget! :) Og kan godt hende den er til noe med lambdasonden som var der engang itiden, att den var skjøt med en kontakt der, men jeg aner ikke! :P

 

angående kontakt nr2 er den ligger den i nærheten av der den forgasser hjernen sitter! :) ved forskjermen på førersiden altså! :P

og den er svart med en rød stripe! :)

Link to comment
Share on other sites

Svart med Rød stripe, er ikke det ledningen til starteren? På eldre forgassereutgaver går det en ledning fra starter til formotstand, mulig det kan være noe "ekstra" ledningsnett siden det tydligvis er noe hjemmelaga.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...