Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann.. jeg har da fått tak i nye fjører fra ford og de er forskjeldig høyde på dem. ca 1.8cm.

dette er fjører som skal sitte forann. jeg ringte å pratet med verkstedmester der jeg kjøpte de fra og han sa at dette var sikkert normalt,

dette var jo ikke en bil som var "normal" på disse trakter så han kunne ikke være 100% sikker. derfor jeg hører med dere.

for meg virker dette veldig rart. men her har dere ett bilde som viser høyde foskjell og stivhet.

post-11713-135308114664_thumb.jpg

TbwraZY.jpg
Posted

Fjærene må nesten være like lange i ukomprimert lengde. Med 1,8 cm forskjell blir det fort 5-10mm høydeforskjell fra sidene uten pasasjerer og last i bilen. Har ikke tatt forbehold om at de kan ha forskjellige styrke.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

Dette jeg satt å tenkte på å. jeg tenker jeg stikker opp ford å leverer tilbake fjørene og får igjen pengene. nå ble det jo 30mm senk, noe jeg håper ikke vil bli veldig mye lavere enn den allerede er nå.

det er jo bare eksosen som subber litt nedi nå, men skal jo ha på orginal eksosen så vi får se. :) krysse fingrene

TbwraZY.jpg
Posted (edited)

Sliter ikke å kjører rundt med 323'en min med coilovers skrudd ganske langt ned. Derimot å komme seg over golsfjellet er et annet kapittel.

 

Bor litt utenfor Fagernes, mot Ulnes :)

Edited by Hansien
Posted

ulnes ja.. :) litt bortgjemt det. hehe.. syntes det gikk ganske greit over fjellet før jeg satt inn gummiklosser på fjørene. subba litt, men var en slitsom tur. hehe :) nesten bedre å kjøre hønefoss (jeg skulle til noresund da.)

da hadde jeg klaring som var ca 20pakning som ligger. så eksosen fikk subba seg litt. :) men gikk greit. skal bli godt å gå litt andre fjører.

TbwraZY.jpg
Posted

Er mer midt i mellom Fagernes og Ulnes.

Ja veit akkurat hvordan det er å kjøre over der med lav bil. Da jeg tok 323'en over brukte jeg lengre tid enn noen sinne over fjellet og var vel ganske glad når jeg kom meg hjem i fra jobb. Etter den gangen har jeg bare kjørt Rangeren over.

Posted

Jeg vil si at den er veldig god å kjøre. Kan ikke sammenligne med stort annet enn Navara (Alt i fra den gamle stygge til de nyeste) da jeg har kjørt mine km med disse som firmabil og vil påstå at Rangeren er et par hakk bedre å kjøre. :)

Posted

Bare sånn for å få klarert dette, så skal orginal fjørene være forkjeldige pga det med mer vekt på den ene siden. i følge ford. så skal bli utrolig morro å få satt de på å se. hehe

TbwraZY.jpg
Posted

Rart det ikke er noen forskjell på dette når det gjelder senkefjører foran. Hmm..interessant

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

ja, fikk akkuratt senkefjørene mine i posten nå. så syntes dette var merkelig, men må jo nesten testes.. hehe skal dokumenteres med masse bilder iallfall.. :D ser om jeg får tid i morgen

TbwraZY.jpg
Posted

ja, fikk akkuratt senkefjørene mine i posten nå. så syntes dette var merkelig, men må jo nesten testes.. hehe skal dokumenteres med masse bilder iallfall.. :D ser om jeg får tid i morgen

 

her ser dere forskjellen mellom orginalt og 30mm senk.. (de nederste er forann ( den ene svarte er den såkalte lange orginale) og de øverste er bak.) røde =senk, svart = orginalt

 

glemte filen ;:P

post-11713-135352575328_thumb.jpg

TbwraZY.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...