Jump to content

noen som kan si meg hva turbo dette er


lassebakken

Recommended Posts

denne trengs og byttes ut men kunne tenkt meg og kjøpt noe som passer rett på, så det ikke blir noe ombygging

 

http://www.raceinfo.no/temp/tn_598363_10151070761050771_2140023109_n.jpg

Turbinhuset ser ut som ett originalt Cosworth, men vannkjølingen på lagerhuset mangler og kompressorkåpen ligner med på noe fra Turbonetics fra denne vinkelen synes jeg.

Det kan derfor muligens være en E46.

 

Ett trygt valg for god respons og godt bunndrag er T34 turbo med A/R0,48 turbinhus. Ett annet godt, men svært uvanlig valg for god respons og godt bunndrag er Turbonetics T3 super 60.

Denne er 100% bolt on hvis du flytter over det orignale Cosworth turbinhuset.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ok noe tips til en grei rimelig erstatter?

er ikke ute etter masse hester men noe som drar fra bunn av!!

Hvor lavt budsjett er det snakk om?

Da er T3 det rette valget. T4/T3 hybrider vil aldri dra like godt fra bunn av som en T3 turbo.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hadde ikke tenkt meg noe dyrere en 7-8 lapper??

En fabrikksny og avballansert Turbonetics T3 super 60 koster $699, altså rundt kr. 7000 ,- ferdig levert på døren i heimen. Anbefaler at du vurderer: 3" Compressor Housing Inlet.

http://www.turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&path=35_91&product_id=530

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

En fabrikksny og avballansert Turbonetics T3 super 60 koster $699, altså rundt kr. 7000 ,- ferdig levert på døren i heimen. Anbefaler at du vurderer: 3" Compressor Housing Inlet.

http://www.turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&path=35_91&product_id=530

Hvilket turbinhjul og ar er anbefalt her?

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket turbinhjul og ar er anbefalt her?

F1-49 turbinhjul og A/R0,63 turbinhus er det rette valget slik jeg ser det.

Litt info.

For flere år siden tok jeg en original Cosworthturbo, masserte den og monterte Escort Cosworth A/R0,63 turbinhus på den.

Resultatet var en positiv overraskelse på alle måter og dette er hovedgrunnen til at jeg ikke vil bruke A/R0,48 turbinhuset.

Når T3 turbo med A/R0,63 turbinhus fungerer så godt på en Cosworth, så fungerer det minst like bra på alle andre motorer også. :)

 

den der drar fra bunn av!! får vurdere den etter nytt år da!!

I GARRETT utgave klarte jeg å få ladetrykk v/ 1800 o/min og 1,0 BAR v/ 2600 o/min. Det er identisk til T34 med A/R0,48 turbinhus, men med en brøkdel av baktrykket og med bedre spool intensitet. :D

 

En bilkjommi presterte 8,0 sek. og 145 km/t på 201M med sin 4x4 Cosworth med kjipere turbo enn dette og veldig mye kjipere enn en flett ny Turbonetics T3Super60 med 10 bladet F1 turbinhjul.

7 sek. 201M burde altså kunne gå. B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm , int.

Lurer på hvordan denne ville gjøre seg på en IS Ohc med kammen min?( Samme som Marius har i reven)

 

Som tidligere sagt , Mål: Ca 300 hk , og så bra dreiemomentskurve som mulig.

Jeg mener det er slik at denne TurboneticsT3Super60A/R0,63 turboen er betydelig bedre enn Garrett sine gamle Cosworthturboer.

Sammenligne en original Cosworth T3 turbo med denne TurboneticsT3 trim Super 60 m/ F1-49 turbinhjul.:

tn_20120927_145047.jpg

tn_20120927_145027.jpg

Både jeg og andre har kjørt Garrett T3 trim60 med A/R0,63 turbinhus på Volvo B19 forgassermotorer med det vi mener er godt resultat.

 

Resultatet på en IS OHC motor med en bevist velfungerende turbotrimkam vil helt garantert bli mye bedre enn det vi har klart med en B19A motor som har "tidenes nest dårligste" innsugsmanifolder.

 

Jeg har derfor stor tro på suksess for denne 300 hk planen.

 

Sjekk denne motoren med T3 turbo, 1,84 BAR ladetrykk v/ 3000 o/min for 487 Nm!! :o :

Engine%202.png

 

Sammenligne med de andre, inkl. T34 med antatt A/R0,48. Ingen er i nærheten. ;)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man velger "5 Bolt Turbine Discharge" så passer de vanlige T3 wg husene. KL-racing selger imidlertid noen med passelig svær utgang til seriøs downpipe for noen 100 lapper.

Dette må anbefales vurdert.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man velger "5 Bolt Turbine Discharge" så passer de vanlige T3 wg husene. KL-racing selger imidlertid noen med passelig svær utgang til seriøs downpipe for noen 100 lapper.

Dette må anbefales vurdert.

Skulle få sikkert svar om spec på mandag pga thanksgiving.

 

Ca 4350,- + mva inkl. frakt....

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Skulle få sikkert svar om spec på mandag pga thanksgiving.

 

Ca 4350,- + mva inkl. frakt....

Ser man det.

Dette virker lovende.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...