Jump to content

mongoose med kat....


Ghost00

Recommended Posts

vill nok hjelpe på co men det kan du og fikse på co skruen viss du har dette da ???? men tror det er lyden dem kicker på å så har du vell heilt sikkert ikkje noe tuv papir på eksosen din ;-) men mulig ett hvermansen verksted driter i alt untatt co.... men det skal sies dem går veldig reint å har fin co så lenge bilen er orginal ellers da !!!!!!!!!!!!!

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Den går meget pent på tomgang. Det brommer jo litt, er jo 3" med 4" utblåsning, men har nå bestilt time og sagt i fra at det hadde vært fint om dem kunne se litt igjenom finga når det kommer til eksosen. Så vi får se på tirsdag om den går igjenom eller ikke. :-) om jeg så må sette på orginalen så får jeg nesten gjøre det da, men å finne e merket kat. Det hørtes dyrt ut hehe.

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

Tror neppe eksosen i selv vil bli et problem. Har da hørt Moongoose på Cosworth, og det låter mest bare fint, som kvalitet :) Uoriginal eksos er heller ikke noe som skal/må stå i vognkort. Altså er det ikke noen spesifikke kriterier for godkjenning av eksos. Foruten tre ting, nemlig støy (som seff høres/ikke høres uten at eksosen må sjekkes nærmere), måling av co/hc (for høye verdier må nødvendigvis ikke skyldes eksosen), og bakkeklaring under pottene. Det siste henger mest sammen med godkjenning av senkesett. Men på en eu kontroll bryr det seg ikke om annet en avgassnivået. Og ved tvilstilfeller måler de muligens støynivået. Åkkesom driter de i hvilket eksosanlegg som sitter på bilen.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Det første han sa når jeg sa det satt effektanlegg på bilen var "bråker det mye?" så regner med at den går igjenom, men samtidig litt i tvil :) kommer til å glise godt når jeg går inn døra på verksted iallfall. hehe :D

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

Det første han sa når jeg sa det satt effektanlegg på bilen var "bråker det mye?" så regner med at den går igjenom, men samtidig litt i tvil :) kommer til å glise godt når jeg går inn døra på verksted iallfall. hehe :D

Håper du gliser like godt når du går ut, hehe

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

kan legge til att når eg snakka med BT om eksos og katalysator, fekk eg beskjed att eg måtte har "rense" papirer på katalysatoren(vis den ikkje er orginal til bilen) for å dokumentere att den hadde rette verdier utifra kva krav som var til aktuelle bil.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...