Jump to content

12v kompressor


84Granada

Recommended Posts

Noen som vet om ett sted man kan få kjøpt 12v kompressor som leverer rikelig med luft?

Ikke noen bærbar som bruker 45 min på å fylle et dekk, men en som har mengde til å drive et lufthorn i lastebilstørrelse :whistling:

- 84 Ford Granada 2.3L Jubileum Lincoln

2u97toj.png

Granadadeler eller rimelig granada til salgs? Ta kontakt!

Link to comment
Share on other sites

Flere stk 12v kompressorer beregnet for kompressorhorn. Fås kjøpt på diverse bilrekvisitabutikker.

"Problemet" blir i alle fall strømmen dette krever. Men så fins lastebilhorn i flere størrelser også.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det nytter ikke med en kompressor som skal drive dette direkte, du bør nok ha en trykktank med en 8-12 bars trykk.

 

Det greier ikke den lille fra biltema føler jeg meg rimelig trygg på å si uten å ha testet, det vil tilsvare 3-4 ganger lufttrykket i dekka dine.

 

Alternativene er en kompressorblokk kobla til viftereima di, som fyller en lufttank, uten en clutch på dette vil det trekke krefter og bensin hele tiden, noe trykkregulering må du uansett ha, som fyller en 10-30 liter tank.

En gammel kompressor eller tank baki som fylles ved behov.

En elektrisk kompressor av ett salg som fyller en lufttank.

 

Tenk litt på biler med luftfjæring, eks. range-rover, men leverer dette nok trykk, neppe? Strømtrekk, stort.

 

Kjøp heller ett horn som er beregnet for bruk på personbil, får noen som tuter godt da og.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Skal ha ekstern trykktank, vet jeg kunne kjøpt et vanlig elektrisk horn, eller et lite lufthorn.. men hadde vært gøy å fått til et sikkelig lufthorn.

Hornet blir jo ikke brukt som en vanlig tute, så trenger ikke den største trykktanken. Blir kun fikset for moroskyld.

- 84 Ford Granada 2.3L Jubileum Lincoln

2u97toj.png

Granadadeler eller rimelig granada til salgs? Ta kontakt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...