EskortBenny Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Morn, je har klart å kræsje etter tre uker med lappen :-p Men så kjørte je 400 mil før det skjedde da :-)Je har bytta radiatoren da den blei ødelagt. Men det je lurer på er: je har en 98' escort som je tenkte je skulle ta front fanger'n fra, og sette på min 96' Ford Escort SI sport 1,8L. Men passer den fangeren fra 98' på en 96' Escort? Fint om noen kunne ringe meg på tlf: 98 64 08 53, fordi at nettverket her er veldig dårlig, så je får itte sjekka så ofte for svar her, og så trenger je svar så fort som mulig, for uten fanger kan det fryse å bunn av radiatoren hvis det blir for kaldt, heldig hvis er det itte så kaldt nå som det var :-) Håper noen kan ringe meg, Takk tel den som gjør det :-) MVH: Benjamin
bard Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Hvis hovedlyktene er like passer fangeren, og det er de sannsynligvis. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
EskortBenny Posted December 18, 2012 Author Posted December 18, 2012 Ok, ja dom passer, har allerede bytta høyre løkt forran, så da veit je det. Tusen takk for svaret :-)
JHS Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 for uten fanger kan det fryse å bunn av radiatoren hvis det blir for kaldtVet ikke hvor du har hørt det, men om innholdet i radiatoren din fryser gjør det nok det uansett om du har støtfanger eller ikke. Da bør du heller få skiftet til frostv. som tåler kulden
EskortBenny Posted December 18, 2012 Author Posted December 18, 2012 Je har aldri opplevd at det fryser, men har hørt at det gjør det hvis det kommr for mye iskald luft mot den.
bard Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Støtfangeren er konstruert slik at den leder luft inn mot radiatoren. Stort sett vil man jo ha mest mulig kjøling. Hvis du er plaget med at motoren ikke får arbeidstemperatur må du dekke til selve radiatoren med noe. Hvis frostvæska er så tynt blandet at den fryser i fart vil den også fryse når bilen står stille. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
EskortBenny Posted December 18, 2012 Author Posted December 18, 2012 ok, men å ere som er beste løsning for å dekke tel radiatoren? For før je måtte bytte den, så blei motoren like fort varm som nå, men i bilen blir det itte varm luft like fort som før....
grcossie Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 En papp plate bak grillen, så du dekker 2/3 av radiator, funker bra.
D.D.Wernberg Posted December 19, 2012 Posted December 19, 2012 Om du ikke får opp temp inne i bilen, men motortempen er normal, ville jeg ha gjort reint varmeapparat registeret, kan være tett:) Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg
EskortBenny Posted December 20, 2012 Author Posted December 20, 2012 Ok, ja temp i bilen tar litt lengre tid, men itte så mye, detta begynte først etter at je vart en tur i grøfta, og måtte bytte radiator.... Kan prøve og reingjøre registret så klart, vært et forsøk :-) Takk
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now