Jump to content

Lys i instrument panel


cossi1

Recommended Posts

Hei Forum

Lurer på om det skal være bagrunslys i de 4 bryterne .Varme frontrute ,varma bakrute . autobanetakelys og sprederene framme.

Når jeg trykker på så kommer det lys , men skal det være bakgrunslys i de bryterne , som det er i varmeap ?

 

mvh

Cossi1

Edited by cossi1

Sierra cosworth 4x4 92

Link to comment
Share on other sites

ja det skal være bakgrunns lys.

er desverre ett fåtall av dem gamle bilene der dette virker.

er en liten diode inni der.

Kan også legge til at disse bryterene begynner å bli vanskelig å få tak i nye fra Ford. Sjekket dette i høst, og da var det avbestilt (utgått) fra hovedlageret i Tyskland. Var 2-3 forhandlere her i Norge som hadde 1 bryter hver seg. Jeg hadde noen nye brytere liggende, som egentlig var til mk1-2 mondeo, åpnet disse og loddet diodepærene i disse over på bryterene som skulle i Cosworthen. Fungerte greit det ;)

Edited by Christer_Martinsen

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Kan også legge til at disse bryterene begynner å bli vanskelig å få tak i nye fra Ford. Sjekket dette i høst, og da var det avbestilt (utgått) fra hovedlageret i Tyskland. Var 2-3 forhandlere her i Norge som hadde 1 bryter hver seg. Jeg hadde noen nye brytere liggende, som egentlig var til mk1-2 mondeo, åpnet disse og loddet diodepærene i disse over på bryterene som skulle i Cosworthen. Fungerte greit det ;)

 

det var ikke dumt :)

 

har selv en flett ny tåkelys fremme bryter liggendes :P til mk2 sierra, gamle typen. kjekt å ha.

Link to comment
Share on other sites

Er bare å lodde inn nye lyspærer, har gjort dette mangen ganger

Ja, det er ingen hokus-pokus det egentlig. Er bare + og -

 

Hvilken type led skal man bruke her? SKulle ha fiksa på 3-4 av de selv.

For å være ærlig, så vet jeg ikke hvor man kan kjøpe slike pærer. De er veldig små, og det er neppe Biltema vare. Derfor jeg tok pærer fra de andre bryterene.

 

Er hverken led eller diode i disse, men lyspærer. Er derfor de ryker også. Varsel lyset for at bryteren er på, er diode

Det har du helt rett i :whistling:

Edited by Christer_Martinsen

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...