Jump to content

Bygge om en manuell motor til automat?


yosi4

Recommended Posts

hei!

skal nå ha "ny" motor i min mk2 mondeo 2.5l v6 24v. Har kommet over en rimelig motor men denne er manuell og jeg har automat oppsett i min bil nå.

Tenkte derfor og gjøre den "nye" motoren til "automat" så jeg slipper og bytte pedaler osv.hva må jeg gjøre for og få den andre motoren til og funke med automat?

Kun svinghjulet?

 

 

-Takk

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe stort problem. Bare å sette over medbringerplata til convertern. Det som du kaller for svinghjulet :) skal i grunn ikke vere noe mer, men når du tar ut motorn, å tar av kassa, så sett de ved siden av verandre å se om det er noe forskjell ut over det. Å flytt over :)

1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138

Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe stort problem. Bare å sette over medbringerplata til convertern. Det som du kaller for svinghjulet :) skal i grunn ikke vere noe mer, men når du tar ut motorn, å tar av kassa, så sett de ved siden av verandre å se om det er noe forskjell ut over det. Å flytt over :)

 

 

Takk Takk :) gamle mor har fått Rådebank og står på tunet og skammer seg men nå går turen til sverige og plukker opp en ny :whistling: noen som kan anbefale en god olje til motoren? mobil1 5w/40 tenkte jeg på? og hvordan girkasse olje?

Edited by yosi4
Link to comment
Share on other sites

Beste er vel strengt talt å se i service heftet å se hva for spesifikasjoner olja må ha. Å så eventuelt finne en som har høyere spesifikasjoner. Husker ikke akkurat vilken krav den motorn har.

 

Automat olje er stort sett automat olje :) mener ikke det er noe spesielle krav til olje på den kassa der :)

1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138

Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/

Link to comment
Share on other sites

rett sted og rett brakett. ta alle følere og braketter fra din gamle motor.

 

ang ombygging fra manuell til automat, inni enden på veiven, mot girkassen, der er ett hull, sjek om det er ett lager der, om det er der, så skal nok dette ut.

evt sjekk din gamle motor og sammenligne

Link to comment
Share on other sites

Om de sitter på samme sted og er HELT like. Er nemmelig ikke det på R4 Zetec-motorene.

 

Ok..da sjekker jeg alle braketter og flytter over følere til den nye motoren :closedeyes:

Takk for alle svar håper dette ordner seg uten mye stress

Edited by yosi4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...