Jump to content

190 e møkk trenger hjelp


lassebakken

Recommended Posts

har en 190 bilcross bil som ikke er fresk, mekanisk innsprut,

 

det som skjer er at bilen starter lett tar gassen med en gang men etter ca 5 sec! så går den fint på tomgang men tar ikke gassen bare dør ut!! slipper jeg opp gassen går den fint på tomgang igjen,

 

byttet filter,målt pluggkabler og byttet en som det var dårlig gjennomgang i,stilt tenning på tomgang, målt bensintrykk 5kg!prøvd ei anna bensinpumpe,sprayet med startgass rundt om på innsug men ser ikke ut til og være noe falsk luft!, prøvd og justere co litt opp og ned men ingen forskjell,,,,,

 

noen tips???

Link to comment
Share on other sites

Tipper på at det er no trøbbel med den store luftskåla(husker ikke hva det virkelig heter) Har vel noe med mengde å gjøre hvis jeg husker rett.

 

Disse mekaniske innsprutene er vel over snittet følsomme på vakuumlekasjer også så en grundig gjennomgang av vakuumslager o.l. er sikkert ikke dumt.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Tipper på at det er no trøbbel med den store luftskåla(husker ikke hva det virkelig heter) Har vel noe med mengde å gjøre hvis jeg husker rett.

 

Disse mekaniske innsprutene er vel over snittet følsomme på vakuumlekasjer også så en grundig gjennomgang av vakuumslager o.l. er sikkert ikke dumt.

 

 

 

hvet disse ikke er helt bra!! sjekket alle slanger og sprayet startgass langs dem,brukt par flasker oppi der snart

Link to comment
Share on other sites

190E skal ha dette om den har KE-jetronic iallefall.

 

Er det en KE-jetronic eller K-jetronic motor du har?

 

Start med å kontrollere belgen under luftmengdemåler/bensinmengdefordeler, denne sprekker opp etterhvert og skaper litt problemer.

 

Sjekk også for vakuumlekkasjer generelt.

 

OVP som er nevnt over kan lage mye tull, men bilen skal kunne gå med hjernen frakoblet(om du har KE-jet), så det kan du og prøve.

 

Finn ut hvilket innsprøytningsanlegg du har, så skal jeg prøve å hjelpe litt over nett.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

190E skal ha dette om den har KE-jetronic iallefall.

 

Er det en KE-jetronic eller K-jetronic motor du har?

 

Start med å kontrollere belgen under luftmengdemåler/bensinmengdefordeler, denne sprekker opp etterhvert og skaper litt problemer.

 

Sjekk også for vakuumlekkasjer generelt.

 

OVP som er nevnt over kan lage mye tull, men bilen skal kunne gå med hjernen frakoblet(om du har KE-jet), så det kan du og prøve.

 

Finn ut hvilket innsprøytningsanlegg du har, så skal jeg prøve å hjelpe litt over nett.

 

 

har vel k-jetronic!!

har sprayet med startgass rundt belgen der men hører ikke noe opp eller ned på tomgangen så trur jeg den er tett!! prøvde meg litt på co justeringa skrudde den nedover og da tok den gassen litt og klarte 2500mdr ca men gikk bare i mot liksom!!

men så stod bilen med tenning på og pumpa koblet direkte da fylte den motoren med bensin!!!

 

lurer litt på og fått tak i en forgasser og sette på???

Link to comment
Share on other sites

Om du har K-jetronic har jeg dessverre ikke stort å hjelpe med, men om du hadde hatt KE-jetronic, som og er mekanisk men med litt elektronikk til å finjustere blanding og tomgang.

Det er det vanligste på 190E.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Nei, da er jeg dessverre rimelig blåst, kan gi deg noen generelle tips, samt en link, men dessverre ikke mere.

 

Disse er veldig sensitive på bensintrykk, man har systemtrykksregulator, og styretrykksregulator, er styretrykket for lavt drukner den, er det for høyt går den for magert, denne regulerer trykket etter manifoldvakuum og temperatur, den kan det fort bli noe tull med.

 

Falskluft er de også ekstremt følsomme for, da de kun "beregner" bensinmengde ut av målt luftmengde inn til motor.

 

Dette er det første du burde sjekke opp i.

 

Legger ved en link til en manual til Ford, men sett bortifra litt komponentplassering og motsatt luftmengdemåler, er det ganske så likt.

 

http://www.jorgen.tronderford.com/norske/manualen/k_jetro/k_jetro.htm

 

Lykke til

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...