Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

ja da har eg drevet å rota litt rundt min godkjente xr4i turbo. det viser seg nå att all dokumentasjon på kva denne er godkjent med ikkje eksisterer lenger... skulle ringe teknisk avdeling og høre om dei, kunne kansje hjelpe meg med ein peikepin på kva som faktisk er godkjent på denne da eg veit den blei godkjent i 1990... er det noen som har vert borti dette før? eg skal jo bygge denne oppigjen så greit å vite kva eg egentli skal ha på denne... nå er den jo egentlig cosworth, men dette blir nok satt over på ein anna xr4i i stedet for å ikkje fucke opp da denne er godkjent med 2.8i turbo..

 

 

alt av ombyggninger skall jo føres inn i vogn kortet, så om di slår opp vogn korte så skall det står der..

 

Om det ikke står noe spesifikt, så får du vell bare holde deg innen for KW som står innført..

 

Hadde en is turbo for noen år siden, sto bare godkjent med turbo og xr4i bakstilling. ikke noe mer, den ble det montert cosworth i..

Link to comment
Share on other sites

alt av ombyggninger skall jo føres inn i vogn kortet, så om di slår opp vogn korte så skall det står der..

 

Om det ikke står noe spesifikt, så får du vell bare holde deg innen for KW som står innført..

 

Hadde en is turbo for noen år siden, sto bare godkjent med turbo og xr4i bakstilling. ikke noe mer, den ble det montert cosworth i..

 

Godkjente en capri 2.8i på 90tallet.

Hadde ca 20 sider med dokumentasjon den gangen.Til slutt sto det i vognkortet:godkjent med turbo garett t3 200hp med oppgradert understell og bremser :)

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde en lang runde med bt om dette angående en bil jeg ville kjøpe der sto det ombygd til cosworth og godkjent etter fords retninglinjer og ikke noe mere etter mye fram og tilbake og de kunne ikke finne papirer for det var for gammelt de sparte på det bare 10 år før så da fikk jeg beskjed om at ville jeg ha et nytt vognkort med alt spesifisert så måtte bilen in til ny godkjenning og da var det ikke sikert den ble godkjent på nytt :angry2: og ble man stoppet langsveien ville man få mangel lapp pga at vognkort ikke stemte helt bakmål ble ikke noe bilhandel da jeg ikke turde kjøpe så dyr bil og kunne risikere og måtte bygges til orginalt igjenn dette gjaldt en escort mk2

Link to comment
Share on other sites

jeg brukte 4 dager i tlf ang dette med alle tenklige på teknisk på biltilsynet også mange viste ikke åssen de skulle angripe det men konklusjonen til de fleste var ny kontroll desverre eller kjøre ulovlig til en evt ble stoppa er desverre det som står i vognkortet som er gjeldene uansett om de har gjort en slett jobb på bt angående og fylle det ut tidligere

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det nødvendigvis er BT som har slurvet.. tror det bare var slik før..

 

Jeg har to Caprier nå + at jeg har hatt en Capri tidligere som alle tre ble godkjent med turbo på 90-tallet.

 

Ingen av bilene har samme tekst i vognkortet. I det enen stod det Turbo montert etter anvisninger fra Ford i det andre stod det Godkjent med turbo og i det tredje stod det Godkjent med ettermontert turbo.

 

Ingen av bilene hadde noe info ang. effekt osv..

 

Sånn jeg ser på det er disse bilene godkjent så lenge jeg holder meg til en 2.8i motor og en turbo. (alle tre er 2.8i originalt) Jeg kan ikke dokumentere noe grad av ombygging og BT kan ikke dokumentere noe grad av ombygging..

 

To av disse bilene ble godkjent på standard bremser mens den siste hadde større bremser som en del av turbo-kittet.. Men dette er dessverre ikke nevnt i vognkortet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...