Jump to content

handle deler på ebay?


harruz

Recommended Posts

har som flere har registrert her inne, en MK2 som sliter med dårlige drivaksler. Er blitt tipset om å sjekke dette på e-bay. Det har jeg nå gjort, og mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe dette:

 

http://www.ebay.com/itm/FORD-FOCUS-MK2-1-6-PETROL-DRIVESHAFT-OFF-SIDE-BRAND-NEW-04-ONWARD-/170860530583 og

 

http://www.ebay.com/itm/FORD-FOCUS-MK2-1-6-PETROL-DRIVESHAFT-NEAR-SIDE-BRAND-NEW-04-ONWARD-/170858896281

 

disse koster godt under 1000,- TILSAMMEN

 

JEG blir veldig i stuss over dette. Hadde de kostet 1000-2000 hver så hadde jeg kanskje ikke stusset så mye. Selgeren er Topprated hvilket er et kvalitetsstegn i ebay-verden, og sender også internasjonalt. Selger bekrefter også at disse passer min bil. Og det er to års garanti på dem.

 

MEn nok en gang, R&S skal ha nærmere 20.000,- for disse to?????

 

EHvordan kan dette være mulig?? Er det noe som er opplagt, og som jeg ikke forstår her?

 

Noen som har erfaringer med å handle hos ebay?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte drivaksler av samme firma til min 98 focus. Har kjørt med de siden i sommer uten problemer.

 

Husk at det koster 5-600 kr i frakt + moms og toll.

 

Ser at de er billigere nå en hva de var når jeg jeg kjøpte.

Det er ikke noe toll på bildeler, det er kun moms.

Link to comment
Share on other sites

Sant det, men de legger på et "tollgebyr" for å regne ut momsen osv. Er vel 170kr eller noe deromkring ;)

I de fleste tilfeller tar de ett behandlings/utleggs gebyr ja, men det er jo fortsatt ikke toll, gebyret varierer ettersom hvem sendingen er sendt med ;)

Link to comment
Share on other sites

Et adm gebyr er helt vanlig ja.

Vi, TNT, tar 100 ,- posten tar 129-253,- avhengig av fortollingstype, DHL tar 160,-, UPS tar 155,-

 

Husk også at frakten er også momspliktig.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

takk for mange gode, og oppløftende svar. Har nå bestilt delene, og venter på å få faktura. (Trodde jeg kunne betale direkte med kort eller Paypal, menhar fått beskjed om at jeg får tilsendt (elektronisk) en faktura

 

Ser ut til at fadesen min med å kjøpe en bil med drivakselproblemer ikke blir så kostbar allikevel, heldigvis.

 

Summen på disse to drivakselen er bare 60 pund, som pga svært god kursforhold norske kroner/britiske pund utgjør under 600,-

 

Det er åpenbart flere av dere som handler regelmessig hos ebay, hvor lang tid tar det normalt å få dette, og hva må jeg forvente at frakt og toll beløper seg til?

Link to comment
Share on other sites

Det er også ganske viktig å oppgi til avsender, for er mange utenlandske selgere som er sløve med det. Ofte så lønner det seg å sende en mail til selger og ber om å få faktura på varen eks engelsk MVA. De selger jo dette som eksportvare, og da betaler de heller ikke MVA for varen.

 

f.eks på http://www.wheelbasealloys.com/ så står jo prisene ink engelsk VAT, sender du en mail til dem så fjerner de momsen slik at man betaler korrekt verdi.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke alle engelske firmaer som kan fjerne den Engelske moms/VAT, men selvfølgelig så bør man spørre om de ikke gjør det automatisk.

 

Er gunstig kurs om dagen ja, ikke ofte £ er så lavt i forhold til norsk krone som nå.

Link to comment
Share on other sites

100%sikker på det er drivakslinger du har kjøpt?60£ virker jo ekstremt

 

jeg håper virkelig det. Vanskelig å tolke det annerledes. Har også vært i kontakt med selger, som lover meg at disse passer til min bil. Og på bildene, så er det vanskelig å tro at dette kan være noe annet enn drivaksler. Men jeg føler meg ikke trygg før de er på bilen, og fungerer tilfredsstillende.

 

HAr forøvrig akkurat nå betalt for gildet: Disse to drivakslene kostet meg smått utrolige kroner (norske) 873,94 inklusiv frakt og handling. Og så kommer det vel på noen kroner fra norske myndigheter og speditør, la oss si 500,- til. Altså under kroner 700,- ferdig levert på døren til meg pr. stk. R&S skal ha nærmere 8500,- for den samme originale delen.

HAr blitt mektig glad i ebay allerede kjenner jeg. Blir ikke siste gangen jeg kjøper noe herfra, (med mindre alt går skeis fra nå) nesten så man vurderer å begynne i importbransjen B)

:D

Link to comment
Share on other sites

da ble drivakslene levert meg på døren i går. Og regnestykket viser at hele greia kommer meg på 1380,-. For både høyre og venstre drivaksel. Sykt billig. Ikke minst når jeg vet at drivakslene kostet bare 250,- pr stk, resten (880,-) er frakt, moms og spedisjon

 

Heia R&S som skal ha mer enn 10 ganger så mye. Men jeg skal nok vente med å juble altfor høyt før jeg faktisk er på bilen, og fungerer som de skal. Selger er Topprated på ebay, og gir to års garanti, så jeg har god tro

:P :D

Link to comment
Share on other sites

Klart man kan få satt verdien på pakken ned til under kr 200 men det er kjedelig den dagen pakken blir borte.

Å bestille poste restante til Sverige er 100% lovlig og så lenge verdien er under "dagkvoten" (eller mer hvis du overnatter i Sverige), kan ingen si noe på privatimporten av deler...

Edited by bar1
Link to comment
Share on other sites

Tollvesenet har blitt VELDIG obs på avsendere i utlandet som pynter på verdien på sendinger.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

bestilte akkurat 2x driv-aksler+2x hub-carrier+4x stabstag til min gammle 406 så den har kun en abs feil igjen før den passerer eu kontrollen, bestilte og et nytt vs. speil, glass kun(kurvet), diesel-partikkelfilter+div kjemikalier som man ikke lovlig får kjøpt i norge fra england

totall sum var mindre en jeg trodde, speil+dpf+egr/dpf linje rens kom på 2790kr inkludert moms til norge, 2x drivaksler+2x hubcarrier(med lager+bærekule)+stabstag =2849+avgifter

 

pris i norge....

dpf=8000+mva

speil: 500+

kjemikalier: kun til proffsalg men ca 800

 

2x drivaksler: 7700

2x hubcarrier+lager+bærekule(begge kom inkludert fra england)= 6870+1640+240

4x stabstag= 1970

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

da ble drivakslene levert meg på døren i går. Og regnestykket viser at hele greia kommer meg på 1380,-. For både høyre og venstre drivaksel. Sykt billig. Ikke minst når jeg vet at drivakslene kostet bare 250,- pr stk, resten (880,-) er frakt, moms og spedisjon

 

Heia R&S som skal ha mer enn 10 ganger så mye. Men jeg skal nok vente med å juble altfor høyt før jeg faktisk er på bilen, og fungerer som de skal. Selger er Topprated på ebay, og gir to års garanti, så jeg har god tro

tongue.gifbiggrin.gif

Hei, hvordan gikk det med drivakslingene dine?

Ford Focus 2016 Ecoboost

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...