Jump to content

Modifisere standard eksoshus til å passe GT30 turbo


tomnsr

Recommended Posts

Hei,

Jeg lurer på om noen har erfaring med modifisering av cosworth eksoshus til å passe andre turboer?

Har en gt3076 turbo som jeg igrunn har planer om å bytte ut, da det viste seg å ikke være en fullsize 3076.

Men tanken har slått meg å modifisere et orginalt ekshus slik at dette passer 3076`n.

Er det noe speiselt som må taes hensyn til? Hvor stor klaring må det være mellom turbin og eksoshus?

Har laget meg en liten jig for utdreiingen...

 

20130313_185350_zpsd12cdc3f.jpg

 

20130313_185355_zpsc5c1800b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Detta har blitt gjort på et på kinaturboer her i området. Volden som har maskinert og montret sammen turbon veit jeg.

Klaringen er jeg nå ikke helt sikker på men jo mindre klaring du har , jo berde virkningsgrag og redusert turbo lag vil du få.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Detta har blitt gjort på et på kinaturboer her i området. Volden som har maskinert og montret sammen turbon veit jeg.

Klaringen er jeg nå ikke helt sikker på men jo mindre klaring du har , jo berde virkningsgrag og redusert turbo lag vil du få.

 

 

Da får jeg bare prøve meg litt fram. Trangest mulig :shutup:

Link to comment
Share on other sites

Da får jeg bare prøve meg litt fram. Trangest mulig :shutup:

Strålende tiltak dette. :D

 

Lagom er best så kan du ikke bare kopiere diametrene fra GT30 huset da?

 

GT3076R har vanligvis fullsize GT30 hjul med 60 mm stordiameter. Det er på GT3071R at det varierer.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Strålende tiltak dette. :D

 

Lagom er best så kan du ikke bare kopiere diametrene fra GT30 huset da?

 

GT3076R har vanligvis fullsize GT30 hjul med 60 mm stordiameter. Det er på GT3071R at det varierer.

 

På Himni-racing har 2 av 3 56.5mm å ikke 60mm

 

56.5mm

http://www.himni-racing.com/index.php?main_page=product_info&cPath=25_27&products_id=1771

 

56.5mm

http://www.himni-racing.com/turbochargers/garrett-gt-dual-ball-bearing/garrett-gt3076r-wg-ball-bearing-turbo-500-hp

 

60mm

http://www.himni-racing.com/turbochargers/garrett-gt-dual-ball-bearing/garrett-gt3076r-ball-bearing-turbo-gt30r-525-hp

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kombinasjonen med det lille turbinhjulet vil forværre situasjonen fullstendig desverre. GT3076R har allerede for stor kompressor i forhold til turbin på Cosworth med 60mm hjulet.

 

Teoretisk så er jeg enig, men jeg vet at den fungerte meget bra på min motor med ar64 eksoshus.

Kjøpe helt feil turbo med t-25 flens for et par år siden. Denne ble sveist fast i manifoilen og det fungert ganske bra.

Uansett så har jeg ingenting å tape på dette :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da er i allefall eksoshuset modifisert. Må vel kjøre seg en tur til Volden en dag å få prøvd det ut.

Går det ikke med denne turboen så må jeg vel innvestere i en gtx3071r

 

20130408_191438_zps8af2581f.jpg

 

20130409_164450_zpsf5132648.jpg

 

20130409_164404_zpscf42ffa6.jpg

 

Noen som trenger cosworth style eksoshus til gt30 turbo? Jeg har et tilsalgs. AR70, samme som du får kjøpt på div nettbutikker.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...