Jump to content

2012 eller 2013 modellen?


Star_20_

Recommended Posts

Skal kjøpe meg bil og synest Kuga ser veldig bra ut. Men nå i 2013 kom den som 8.1cm lengre utgave.

Har funnet ett par 2012 modeller tilsalgs til 400-440.000 som er interessant med masse utstyr.

Hva mener dere,er en 2012 modell ett godt kjøp eller er 2013 modellen så mye bedre at jeg bør gå for den?

 

Takker for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Du får mye bil for pengene på en 2012 modell. Nå har prisen gått ned på nye Kugaèn, og en del endringer er det jo utenom størrelsen også. Personlig liker jegå kjøpe noe spm har vært i markedet en stund, og mener utgående modeller er noe å satse på, da er man kvitt barnesykdommene som nye modeller ofte har, og man får gjerne ekstra utstyr med i prisen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde uten tvil valgt 2013 modellen.. Den er meget god å kjøre, samt at den ser bra ut innvendig og utvendig. Men det er en vurderingssak, jeg liker persnlig ikke forrige modell. Den ser for gammel ut innvendig og en smule kjedelig utvendig, med mindre den har litt styling :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Kommer litt ann på om du trenger den ekstra plassen. 1.gen Kuga er noe liten innvendig, spesielt bagasjerommet. Fatters har en 2011 Kuga Individual med 19" sommerhjul, og den syns jeg ser meget bra ut. Er generelt lite tull med Kuga også, får følelsen av at det er robust bygd bil. Kan kanskje virke noe utdatert og kjedelig innvendig men man får dog et godt kvalitetsinntrykk. Personlig har jeg ikke sansen for det "ungdommelige" interiøret i nye Kuga, Focus etc. En standard Kuga ser noe trist ut men med Individual eksteriør og noen større fine felger blir det en helt annen bil. Blir spennende å se nye Kuga med Individual-styling også

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 2010 Kuga som vi bruker som hovedbil til familie på to voksne og to barn på 9 og 14 år. Har alltid hatt den kassen under gulvet i baggasjerommet ute, har "hundgitter" og har aldri hatt plassmangel. Dette at den er så trang er litt overdrevet, men den er selvfølgelig trangere enn en en stv. Holder likevel fint til meg og min familie. Eneste er at en gitarkasse er nesten for stor, og bassgitarkasse blir for stor i fall en trenger plass til slikt.

 

Kjøpte bilen nettopp fordi den ikke var så lang og plasskrevende, men likevel er godkjent til å dra tyngre campingvogn. Var litt spent på dette med innvendig plass, men det har altså ikke vært et tema. Hadde jeg hatt mer plass hadde jeg nok brukt det, men har som navnt ikke savnet det. Ellers godt fornøyd, men er selvsagt spent på den nye modellen også.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...