Jump to content

Dohc Diff På Ohc Med Automat


RHH

Recommended Posts

Hei, har en 1989 sierra med ohc og automat.

Det jeg lurte på er åssen det vill fungere å sette på diff fra dohc på denne, er det 100% bolt on?

Har en formeining om at det blir litt lettere å hjulspinn, men usikker på hvordan det vil fungere i praksis.

 

På forhånd takk :)

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Bruke pokker så mye bensin fra før, så det er ikke det største problemet :P

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

2 ting du må passe på, se etter om det er skrutte drivakslinger på noen av diffene, har eller har ikke begge dette, så er det bolt on.

har ene skrudde akslinger må du ha med hele bakstilnningen.

 

hva bil kommer alt fra og hva skal det stå på?

 

stasjinsvogn har eget understell bak, men diffen passer :)

Link to comment
Share on other sites

För du gjör noe så sjekka vad slags utvexling du har i bilen. Det gjör du enkelt gjennom att åpna pansret å lesa vilken bokstav det står i Axle/achse rutan på identifikasjonsplata. Skriv boksatven her så ska jeg finna ut vilken utvexling din bil har. Vi får vel gå ut ifra att den ikke er skifta, men visar speedon rett så kan vi nok vara sikkra på att det er orginal som sitter der.

 

V6 bakaxling går som regel ikke på pinto/dohc Sierra, v6 har 7,5", pinto/doch 7", med vissa ovanliga undantag som jeg pröver å finna ut vilka dom er.

Link to comment
Share on other sites

För du gjör noe så sjekka vad slags utvexling du har i bilen. Det gjör du enkelt gjennom att åpna pansret å lesa vilken bokstav det står i Axle/achse rutan på identifikasjonsplata. Skriv boksatven her så ska jeg finna ut vilken utvexling din bil har. Vi får vel gå ut ifra att den ikke er skifta, men visar speedon rett så kan vi nok vara sikkra på att det er orginal som sitter der.

 

V6 bakaxling går som regel ikke på pinto/dohc Sierra, v6 har 7,5", pinto/doch 7", med vissa ovanliga undantag som jeg pröver å finna ut vilka dom er.

 

Han skal ha 3,38 utveksling med automat. Samme som firetrinns sierra 2.0l

 

Det er vel bare 2.9v6 og muligens xr4i som har 7,5" diff. 2.3 har jo 7" og resten av v6 bilene har jo 4x4.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Xr4i 83-86 har 7" diff. Diffbrems var ekstrautstyr, og kostet ti tusen kr i 1983. Dette var veldig mye penger i 83, så svært få av kjøperne krysset av for dette.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...