Jump to content

Deler i utlandet?


Ghhoel

Recommended Posts

Jeg har en 02 Mondeo, som har gått 230k, og må oppgradere litt etterhvert....

 

Er det noe å hente på delebestillinger i utlendet, og fra hvem?

Har hatt mye Land Rover, og deleprisene i UK ligger stort sett på 1/3 av prisene her..

 

Takker for tilbakemeldinger.

 

-Håvard-

Edited by Ghhoel
Link to comment
Share on other sites

Støtdempere er det første som må byttes(Alt av skiver, klosser og calipre ble byttet i helga)...

 

Er dette er grei deal?

Link

 

Bilen blir ikke kjørt mer enn 10k i åert nå, så jeg gidder ikke legge massive summer i det...

 

Jeg har bekjente rett over grensa i Sverige... Vil det være mye å hente ved levering dit?

Link to comment
Share on other sites

www.fordpartsuk.com har mye deler, til vettuge priser - se f.eks bakre hjullager m/nav til Mondeo MK3. Noe dyr frakt, men få det fraktet til Swedenland, så slipper du norsk MVA mest sannsynlig, da det er fri handel i EU :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

www.fordpartsuk.com har mye deler, til vettuge priser - se f.eks bakre hjullager m/nav til Mondeo MK3. Noe dyr frakt, men få det fraktet til Swedenland, så slipper du norsk MVA mest sannsynlig, da det er fri handel i EU :)

 

Er det prisen for en, så ble jeg ikke imponert.

Kjøpte et slikt nå hos Hellanor, og betalte kr 1 250,-(riktignok med 20% rabatt, men fortsatt lavere pris)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble riktig imponert, med tanke på at dette er en orginaldel, for prisen hos forhandler var en hel del dyrere - uten jobb ! :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Sender man delene til Sverige får man vel ikke trukket fra den engelske momsen. mens hvis man sender til Norge får man som regel det. Så da vil vel det meste av vinninga gå opp i spinninga hvis man må dra et stykke til Sverige for å hente de. Eneste er at når du momser inn til Norge må du betale moms for frakta også.

 

Sender man delene til Sverige får man vel ikke trukket fra den engelske momsen. mens hvis man sender til Norge får man som regel det. Så da vil vel det meste av vinninga gå opp i spinninga hvis man må dra et stykke til Sverige for å hente de. Eneste er at når du momser inn til Norge må du betale moms for frakta også.

 

 

http://www.eurocarparts.com/ der har de mye deler til alle mulige biler. Lignende Mekonomen virker det som. F.eks Pagid bremsene er bra erstatning for orginalbremser.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er korrekt at man ikke får trukket fra engelsk moms, men momsen i england er kun på 20%. Men som du også sier, så slipper man moms på frakta :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

engelsk moms er på 17% norsk på 25%. avhengig av valuta er det noen få kroner og spare på momsen, OG frakta blir billigere til Sverige enn Norge, samt jens slipper og få så mye som en krone for at jeg bygger bil

Engelsk moms gikk opp fra 17,5% til 20% Januar 2011 ;)

Link to comment
Share on other sites

Da er ihvertfall deler bestilt, med levering hos søta bror!

 

Håper ikke det tar for lang tid...

 

Hvor lang tid bruker jeg på å bytte 4 dempere på Mondeo MKIII forresten?

Hvis det er noen "tjuvtriks" jeg bør kunne, setter jeg pris på at dere roper ut! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...