Jump to content

Overhaling av T5 girkasse


Per Olav

Recommended Posts

Jeg har ei T5 cosworth 2wd kasse fra 1987 som trenger litt omsorg jeg. Den synger litt i alle gir utenom 4.gir, og er veldig hard/umulig å gire hvis jeg har maks turtall på motoren. Det skraper ikke. På rolig kjøring er den helt fin å kjøre med. Litt trang ved nedgiring til 2.gir, men ingen skraping.

Er det noen som har tilgang på spesialverktøy som trengs, og kan tenke seg å ta på seg jobben med å bytte alle lager og syncroringer? Evt andre ting som skulle være slitt også.

Eller om noen har slikt utstyr til utlån/leie/salg så gjør jeg gjerne jobben selv også.

Jeg trenger også ryggelysbryter til denne kassen om noen har det til overs.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Hvem er det, hvor bor han, og hva skal jeg spørre han om? Overhaler han, eller leier han ut verktøy?

 

Er denne girkassa noenlunde lik som mustang girkassene? Isåfall skulle en jo tru at det er spesialverktøy og kompetanse å finne i amcarmiljøet?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Hvem er det, hvor bor han, og hva skal jeg spørre han om? Overhaler han, eller leier han ut verktøy?

 

Er denne girkassa noenlunde lik som mustang girkassene? Isåfall skulle en jo tru at det er spesialverktøy og kompetanse å finne i amcarmiljøet?

Han overhaler og bygger opp kasser... Bor i Oslo.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke så alt for mye spesialverktøy på denne kassen, men ring 90418860 til Pål Henning, dette fikser han lett. men kontakt han i ukedagene , han liker å ha kvalitetstid i helgene. ;)

Edited by R.S
Link to comment
Share on other sites

Minimum 2500-3000kr for jobben, overhalingskit fra USA ligger på rundt 2000,- fra 5speeds (eneste stedet du bør handle fra). Så spørs det på resten om det er brukbart eller ikke.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Girkassa mi fungerer helt utmerket på vettu kjøring. Men uler litt. På herjing, dvs spinning på 2.gir og rask giring til tredde for å spinne videre der går bare ikke. Girstanga butter bare. Men ikkeno skraping. Tar jeg det litt rolig med giringa så går den fint i gir selv om jeg drar den helt ut på 2.giret. Den er litt sånn fra første til andre og. Og da fra tredje til andre og sef.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

jeg tar også på meg slike jobber . gi fra deg lyd vis det er av intresse. driver akk med en dog t5 nå til en fra koppang..t5 med glebe innmat.. forsterka skifte gaffler osv. bør vel tåle en go del mer enn std drevsats.... :rolleyes:

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...