Jump to content

Kjøpe ny s-max - fargevalg/motorvalg


kjerring

Recommended Posts

Hei,

Helt fersk her :-) Vi skal kjøpe en ny s-max som vi regner med å beholde i ganske mange år (har små barn nå) før vi selger den videre. Kommer til å satse på en ganske så velutstyrt modell når vi først kjøper nynytt. Tenker litt på hvordan vi står når vi skal selge den videre også, og her kommer fargen inn. Har egentlig ikke så lyst på den svarte "alle" har, men man fraråder jo å være veldig alternativ på fargefronten med tanke på videresalg... Alternativet er vel hvit eller rød - hva sier dere?

Link to comment
Share on other sites

Hvit med f.eks sorte detaljer, fine felger osv er råtøft. Men, husk da å velg ekte "HVIT" ikke electric white, som er sånn halvhvitblå... Ikke en pen farge :)

 

38_1271073109_xl.jpg

 

 

Evnt, så ville jeg personlig kanskje valgt en farge som "ingen" har, en farge jeg syns er meget meget pen.

 

36_580779724_xl.jpg

 

Eller kanskje mørkeblå?

 

99_1343204449_xl.jpg

 

I rød er den også veldig tøff, men da mener jeg at du må velge RØD, ikke noe burgunderrød eller lignende.

 

10_990184791_xl.jpg

Denne bilen er dog prefacelift, så jeg er ikke sikker på om denne fargen er valgbart fremdeles.

 

Jeg vil også gi dere et tips om å kjøpe med 18" Y-design felger, det hever bilen fra å være litt "døll" til å bli veldig spenstig.

Anbefaler også at dere går for Titanium X eller S når den skal bestilles :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på ettersalgsverdi om mange år er nok neppe hvitt riktig farge å velge. Hvit er motefargen som har vært og er i inneværende år, men motren er nok straks over.

 

For best ettersalgsverdi må du nok velge slik leiebilselskapene gjør. Kjøp sølv. Sølv er også en ganske tilgivende farge når det kommer til riper osv når en har små barn. Desverre er den også noe dritt når det kommer til oppigjenlakkering av deler om det skulle oppstå bulker.

 

 

Personlig ville jeg valgt den mørkeblåe.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på ettersalgsverdi om mange år er nok neppe hvitt riktig farge å velge. Hvit er motefargen som har vært og er i inneværende år, men motren er nok straks over.

 

For best ettersalgsverdi må du nok velge slik leiebilselskapene gjør. Kjøp sølv. Sølv er også en ganske tilgivende farge når det kommer til riper osv når en har små barn. Desverre er den også noe dritt når det kommer til oppigjenlakkering av deler om det skulle oppstå bulker.

 

 

Personlig ville jeg valgt den mørkeblåe.

 

Du har et kjempe godt poeng i det du sier Kimsa.. Jeg er helt enig med deg, men, sølv er jo såååååå kjedelig :)

 

Jeg er veldig fan av å ha farger på bilen, ikke noe som "alle" andre har :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde nok valgt sølv, som andre har nevnt så er det ganske "snill" med møkk/riper etc, i tillegg er det nok en av de bedre fargene når det kommer til og selge igjen tror jeg. Kjedelig? Kommer helt an på resten av bilen, Titanium S med noen greie felger så er nok ikke det noe mer kjedelig enn noe annet. Mørk blå er sikkert kjempefint de første 14 dagene, har selv blå bruksbil, og den ser ikke ut i lakken etter 5 år/160000.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde nok valgt sølv, som andre har nevnt så er det ganske "snill" med møkk/riper etc, i tillegg er det nok en av de bedre fargene når det kommer til og selge igjen tror jeg. Kjedelig? Kommer helt an på resten av bilen, Titanium S med noen greie felger så er nok ikke det noe mer kjedelig enn noe annet. Mørk blå er sikkert kjempefint de første 14 dagene, har selv blå bruksbil, og den ser ikke ut i lakken etter 5 år/160000.

Blå bruksbil, etter ett par år med maskin vask, kjøpesenter turer og barn til og fra skole og barnehage betyr vaskeroser og ripe synlig på sikkert 30 meter i riktig lys. Da er det ikke hyggelig å være bileier lenger desverre. Men som ny er blå kjempe fin farge.

 

Lakken er desverre ikke lenger slik den en gang var. De kaller det vist miljø lakk :P men resultatet er jo att 4 år gamle biler helst burde vært lakkert om igjen.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :-)

 

Hva med motorvalg?

Hadde egentlig landet på 140 hk diesel (sannsynligvis med automat), men ser at prisforskjellen opp til 163 hk ikke er så alt for stor.. Noen som har erfaringer med 163 hk? Verdt å betale litt ekstra for (ca 15 000)?

Link to comment
Share on other sites

Bruksområde, utover å frakte familien??

Mye kjøring med henger / campingvogn?

Alltid kjekt med litt ekstra motoreffekt i bakhånd. Om det er vits? Aner ikke. Har kjørt mye Kuga & Mondeo med 140hk diesel, og i det daglige, kan jeg ikke si jeg har savner mer effekt.

De gangene jeg har hatt godt lastet bil, gjerne med henger, så har det bare vært å ta det litt piano i bakkene.

Kommer alltid frem, tar bare litt ekstra tid :)

 

Kanskje bruke de 15.000,- på ekstra stæsj? :)

Link to comment
Share on other sites

Som det blir sagt her er den 140hk motoren mer enn bra nok i de fleste tilfeller. Så med mindre du drar mye campingvogn eller henger kan du nok legge de 15 høvdingen i noe annet.

 

En ting du absolutt bør ta med deg er den beste lys pakka. Usikker på om denne fås med led hovedlys, men sørg for i det minste å velge bi Xenon.

Link to comment
Share on other sites

Lyspakke, og dieselvarmer er et must, uansett! Kjøper du ikke det, er det som å si at bilen skal beholdes til den ikke starter mer. Og du vil angre på at du ikke kostet på deg det...

Hengerfeste gjør også bilen lettere omsettelig :)

 

 

Vi er enige om å være litt uenige med fargevalg, det er klart at mørke og "knæsje" farger krever vedlikehold, jeg også kommer mest sannsynlig til å velge sølv neste gang. Men jeg liker virkelig knæsje farger :)

Men bed å velge da f.eks blå, så går du utenfor A4 valgene til alle andre :)

 

Det skal sies, keg har jo Candy red lakk på bilen min, og 2 år/ 40000 km og fremdeles "like" fin :) bare å gi den litt TLC av og til :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...