Jump to content

Støy fra motorrom.


Kimmelim

Recommended Posts

Når bilen står og går på tomgang med klimaanlegget på kommer det ekstra støy fra motorommet med noe mellomrom. Er ikke der med klimaanlegget avslått så antar at det er en sammenheng.

Vanlig greie eller er noe I ferd med å ta kvelden?

 

Bilen det gjelder er en 2005 Mondeo 2.2 tdci.

2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.

Link to comment
Share on other sites

Når bilen står og går på tomgang med klimaanlegget på kommer det ekstra støy fra motorommet med noe mellomrom. Er ikke der med klimaanlegget avslått så antar at det er en sammenheng.

Vanlig greie eller er noe I ferd med å ta kvelden?

 

Bilen det gjelder er en 2005 Mondeo 2.2 tdci.

 

Altså når AC er på så begynner kjøleviften å gå med engang, når AC er av er kjøleviften også av så jeg tror du faktisk bare hører kjøleviften?

Link to comment
Share on other sites

Tror kanskje det er så enkelt sjøl, men lyden er mye høyere og annerledes enn det jeg er vandt med fra før. Vanskelig å forklare, men mer en skurrelyd. Kommer med javne intervaller.

Edited by Kimmelim

2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.

Link to comment
Share on other sites

Kan være jeg har samme problem på min 01' 1.8.

 

Skramler noe fælt i et av reimhjulene høres det ut som..

Kobler jeg inn AC så lager også dynamoen ulyd...

 

Fikk ny long block motor fra Ford i 08', og motoren har alltid laget en liten rasle lyd nede ved reimhjulene, men nå etter noen dager med god varme for en ukes tid siden så begynte det å rasle fælt under huven..

 

Mest antaklig AC pumpa som holder på å gå da??

AC funker forøvrig som den skal, blåser kaldt og clutch kobler inn og ut som den skal, det bare bråker noe fælt..

Såpass at folk snur seg når jeg kommer kjørende, ikke så morro når bilen høres ut som den skal ramle fra hverandre...

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hvis det er clutch eller kompressoren som takker for seg, ville ikke da lyden vært der hele tiden?

Kommer som sagt i intervaller.

 

Kjølevifta slår seg vel av og på etter temp gjør den ikke?

2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er clutch eller kompressoren som takker for seg, ville ikke da lyden vært der hele tiden?

Kommer som sagt i intervaller.

 

Kjølevifta slår seg vel av og på etter temp gjør den ikke?

 

Kompressoren, slår seg av og på ettersom clutchen kopler ut og inn, dette skjer i interval. Kjølevifta går hele tiden, når du har ac på

Link to comment
Share on other sites

Kompressoren, slår seg av og på ettersom clutchen kopler ut og inn, dette skjer i interval. Kjølevifta går hele tiden, når du har ac på

 

Aha. Så mottsatt av det jeg tenkte.

2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...