Jump to content

8,5x17 et35 på vingebil


escortmk1

Recommended Posts

Hei kjøpte disse :D http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/72801-bbs-replika-selges/

8,5x17 et 35

er det noen som vett om de vil ta borti plasten på orginal vingebil urørt plast(ikke kappa i)

evt i fjærbeina org dempere og fjærer evt med coilover også

 

grunnen at jeg gjerne vil vite det er om jeg skal putte på 215/40-17 vis de passer på org bilen men vil ha breiere dekk vis de skal på lekebilen skal hente de 15 juni sammen med ss2 kjøringen kan uansett bruke de på lekebilen den kan det kappes i og modifiseres på

 

mvh

Hans Ole

Link to comment
Share on other sites

Er redd de kommer til å ta borti fjærbeina foran pga. høyt innpress og siden de er 8,5" (réell bredde 9,5"). Men akkurat det kan du løse ved en spacer på 3mm eller 5mm.

 

 

disse er vel 8,5 de er bare fake ikke 3 delte desverre

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

På vingebil/2wd er det faktisk bedre plass til store felger med orginal dempere framme.

Har sjøl hatt 8,5x18 ET40 215/35/18 uten problemer på orginale fjærbein!

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

På vingebil/2wd er det faktisk bedre plass til store felger med orginal dempere framme.

Ja vel? Jeg har ikke erfaring med coilovers men har av det jeg har lest her på forumet, og dermed fått inntrykk av, at man må ha coilovers foran om man skal ha brede felger og dekk(ut over 8") foran på Sierra Cos 2wd. Det du sier da er at det passer med 8,5"x17 ET35 foran men det går ikke med coilovers, noe "escortmk1" her bekrefter. Har ikke coiloversene smalere fjærer da, skulle tro at det var plass til bredere hjul da?. Har snakket med to andre som og mener det blir for bredt med 8,5"x17 ET35 på orginal 2wd forstilling. Men vet du har bred erfaring med felger og dekk på 2wd biler så har ingen grunn til å betvile det du sier. Fint for andre og om dette kunne bli avgjort en gang for alle.

For å sitere en av våre brukere: "antagelser er alle **** up´s sin mor!"

Link to comment
Share on other sites

Det vil bli dårligere plass med coilovers fordi fjæra kommer lenger ned enn vanlig. Så selvom coilovers totalt er smalere enn komplett fjærbein vil det være breiere der det teller.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Ja vel? Jeg har ikke erfaring med coilovers men har av det jeg har lest her på forumet, og dermed fått inntrykk av, at man må ha coilovers foran om man skal ha brede felger og dekk(ut over 8") foran på Sierra Cos 2wd. Det du sier da er at det passer med 8,5"x17 ET35 foran men det går ikke med coilovers, noe "escortmk1" her bekrefter. Har ikke coiloversene smalere fjærer da, skulle tro at det var plass til bredere hjul da?. Har snakket med to andre som og mener det blir for bredt med 8,5"x17 ET35 på orginal 2wd forstilling. Men vet du har bred erfaring med felger og dekk på 2wd biler så har ingen grunn til å betvile det du sier. Fint for andre og om dette kunne bli avgjort en gang for alle.

For å sitere en av våre brukere: "antagelser er alle **** up´s sin mor!"

Takk for tilliten :)

Det er mutterene som subber borti felgkanten med coilovers som Henrik forklarer.

 

Feks: 7,5x17 ET35 Diamond cut subber borti caliperene pga Designet sitt (det er altså derfor de må spaces ut på 2wd)

Eg skal prøve å ta bilde av klaringen fra felg til fjærbein på sedanen med 8x18 ET35..

 

Her er ett bilde av bilen min med hele 8,5x18 ET40..

Juli2005067.jpg

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode bilder. Ser det er god klaring fra felgkant og inn til demperbeinet. Ser det er noe dekkstrekk men dog så er det overraskende god plass. Med ET 35 og 8,5" så tilkommer det teoretisk 6mm mot demperbeinet. Med litt "ballong" på dekket og 8,5" ET35 så blir det nok trangt, men burde gå på innsiden. Da gjennstår det utsiden av hjulet og skjermkant/breddere. Noen som har erfaring eller bilder på det. Vet selvfølgelig at det er forskjell fra felg til felg ang hvordan ET blir i praksis.

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode bilder. Ser det er god klaring fra felgkant og inn til demperbeinet. Ser det er noe dekkstrekk men dog så er det overraskende god plass. Med ET 35 og 8,5" så tilkommer det teoretisk 6mm mot demperbeinet. Med litt "ballong" på dekket og 8,5" ET35 så blir det nok trangt, men burde gå på innsiden. Da gjennstår det utsiden av hjulet og skjermkant/breddere. Noen som har erfaring eller bilder på det. Vet selvfølgelig at det er forskjell fra felg til felg ang hvordan ET blir i praksis.

Ein kamerat har 8 og 9x17 ET35 205/40 og 215/40 på vingebil med urørt styling (uten subbing)!

 

Du kan ikkje ha noe større dekk en 215/40 framme altså! det lover eg deg :smartass:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...