slappisen Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 hei! jeg har en Boa motor i Granada med org. ledningsnett og hjerne. har gjort følgende-bytta plugger og ledninger-bytta coil-bytta dyser-bytta innsugspakning motoren gikk fint helt til jeg og en kompis skulle ta ut ledningsnettet for å rydde opp i noen dårlige skjøter. etter dette har den gått som den skal fra og til men stort sett går den på 5 og vil ikke holde seg på tomgang.så i kontakten mellom hjernen og motornettet at det var noen av kontaktene der som var en del irret.er dette mest sannsynlig feilen? i så fall lodder jeg sammen ledningene og dropper kontakten.noen som har hatt lignende? noen svakheter som kan forårsake slikt? Mvh. - 1983 Ford Granada 2.9 rs Cosworth (boa) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpio_RS Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Hadde samme problem en stund. Da pleide pluggkablene å hoppe av pluggene Var sånne fjører i bunn på kabelen, fjerna disse så forsvant problemet x1965 Ford Cortina MK1 1500 Solgt! x1989 Ford Scorpio 2.9i GL/24v Solgt! -2004 Chevrolet Tahoe 5.3L gassdrift -1976 Pontiac Firebird Trans am 6.6L -1986 Ford Scorpio 2.9GL Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 hei! jeg har en Boa motor i Granada med org. ledningsnett og hjerne. har gjort følgende-bytta plugger og ledninger-bytta coil-bytta dyser-bytta innsugspakning motoren gikk fint helt til jeg og en kompis skulle ta ut ledningsnettet for å rydde opp i noen dårlige skjøter. etter dette har den gått som den skal fra og til men stort sett går den på 5 og vil ikke holde seg på tomgang.så i kontakten mellom hjernen og motornettet at det var noen av kontaktene der som var en del irret.er dette mest sannsynlig feilen? i så fall lodder jeg sammen ledningene og dropper kontakten.noen som har hatt lignende? noen svakheter som kan forårsake slikt? Mvh. Irr i kontakter skaper krøll. Sjekk kontakta på coilen og på EDIS modulen, stikk 10, 11 og 12. Spray med CRC elektrorens. Spray og ECU-kontakta som du skriver at det er irr i. Stikk 58 og 59 er til dyser, og irr der gjør seff at dysene kan føre til at sylindrene kutter. IKKE klipp vekk ECU-kontakta for å lodde ledningene. Det er en elendig måte å "løse" problemet på Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slappisen Posted June 11, 2013 Author Share Posted June 11, 2013 Var egentlig den grå/hvite og den svarte kontakten som er rett før motoren jeg tenkte på. takk for svar folkens, vann i plugghøla har jeg fikset før men der var det bra nå.kan vel ikk evære så innmari gæli vel? håper jeg får det til i hvert fall! - 1983 Ford Granada 2.9 rs Cosworth (boa) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Hva mangler den da, gnist, bensin eller komp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slappisen Posted June 13, 2013 Author Share Posted June 13, 2013 har gnist, og den får bensin. Kompen har jeg ikke sjekka nøyaktig men siden det er litt fra og til så utelukker jeg det. tenkte kanskje at det kunne være bensintrykket? at regulatoren er dårlig? i så fall kobler jeg den bare ut og struper returen med en annen regulator jeg har liggende. der kan ejg justere også skal til verkstedet i kveld så da kan jeg komme tilbake med referat! - 1983 Ford Granada 2.9 rs Cosworth (boa) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Ta komp test, så kan du utelokke dette evnt. husk å ha gass-spjeldet oppe under komptesten.vet du hvilken sylinder som motoren ikke går på? har du sjekket at alle dysene spruter bensin og alle tennplugger og kabeler gnister. og er det noen som gnister svakere enn andre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slappisen Posted June 13, 2013 Author Share Posted June 13, 2013 det er silynder 5 som fusker, jeg har tatt ut plugger, og ledninger og de ser tilsynelatende bra ut. fargen på de var også greie men de var litt hvite (derav grunnen til at jeg misstenker tilførselen) men det skal ta en komptest, greit å se jeg har ikke sjekka om dysene spruter bensin. dysene jeg satte på skal vistnok være nyoverhalt og renset - 1983 Ford Granada 2.9 rs Cosworth (boa) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 ville sjekket sprøytebilde på alle dysene. man skal ikke tru, men vite under feilsøking. du kan flytte dysa til en annen sylinder. og se om problemet blir også flyttet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 du kan jo også prøve å belaste alle kablene, så ser du fort om det er noen som er dårlig.-Tar en H1 eller H4 pære og et batteri og noen kabler-Så tar du en ledning fra batteri og inn på en stikke på ecu kontakta (f,eks dyserekke 1-2-3) -Så tar du en ledning fra batteri og fram til pæra som du har i f.eks motorrommet-Så tar du en ledning fra pæra og setter i stikket til dyse 1-2-3 Om lampa ikke lyser er det brudd/dårlig kontakt til den dysa kan legge ut en liste over ecu stikkene: 1 30spenning via sikring3 hastighet signal4 edis6 og turteller7 motor temp (for ecu)9 diagnose14 luftmassemåler15 luftmassemåler16 edis617 diagnose20 jord21 tomgangstiller22 bensinpumpe signal til rele25 gasspjeld sensor26 eksospress + gasspjeld sensor28 diagnose29 lambda 230 jordes ved bruk av manuell kasse36 edis637 tenningssignal fra rele39 lambda 140 jord46 jord for motorsensorer47 lufttemp sensor48 diagnose56 edis657 tenningsignal fra rele58 dysejord 4-5-659 dysejord 1-2-360 jord også får jo alle sensorene, dyser og edis6 spenning fra hoved rele'et lykke til 1 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Svaret til 2,8 injection burde klistres. Åsså burde han få tittelen "Teknisk rådgiver" da forumet trenger noen flere med slik tittel.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now