Jump to content

Hjelp med feilsøking- blinlys kretsen.


alelys

Recommended Posts

Hei

 

Først: Nødblinken fungerer fint, alle lys blinker og i riktig hastighet. (har egen krets og sikring men samme blink rele ja?)

 

Når jeg først kjøpte bilen kunne sikringen til retnings blinkenlyset ryke i ny og ne, i bruk og uten at jeg brukte blinklyse.

 

Nå ryker sikringen bare jeg skrur på tenningen hakk 2, har prøvd opp til en 20A sikring og den ryker med engang.

 

Koblet en lyspære i serie med kretsen der sikringen skal stå, koblet ifra alle brytere på rattstammen og blinklys relêet, likevel så lyser lyset om jeg vrir tenningen til hakk 2.

 

Har sjekket i og litt under sikringsboksen og alt ser tilsynelatende ut til å vare i orden.

 

Er da eneste mulighet at feilen ligger fra sikringen og til bryteren på rattstammen?

Noen som har vært borti dette / lignende før og har forslag?

 

:)

Edited by alelys
Link to comment
Share on other sites

Kva mere går på same sikring som blinklys?

 

Det er det første du må finne ut av, for den går neppe kun til blinklys.

 

Elles så må du bare følgje ledningen frå sikrngsboks til bryter, her ville eg kanskje begynt i feil ende, startet frå bryter.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Ryggelyset og hastighetssensor går på samme krets som blinklyset. Jeg hadde akkurat samme feil som deg, og der var det også problemer med ledningene ned til hastighetssensoren. Dette, og det tilfellet SierraCL nevner gjelder begge dohc 4x4. Tipper det er det samme på 2wd.

På MK1 sierra er det ikke hastighetssensor, men der går bremselysa på samme sikring isteden.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Pokkern, dette skulle dere ha sagt en dag tidligere :P

Dette forklarer sikkert hvorfor jeg til tider er plaget met at motoren dør ut på tomgang/når jeg girer treigt.

 

jeg klippet strømledningen inn på bryteren og loddet den på nødblinklys ledningen.

 

20130615_122634_zpsdca5bdd7.jpg

 

Sikringen jeg satt inn igår holdt halve dagen idag, så jeg må nok ta en ditt på ledningene som går inn på kassen og sensoren.

 

Takker for svar! :)

Edited by alelys
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...