Jump to content

Dobbelsidig tape til vingebilbreddere.


xr4ti

Recommended Posts

Det var en tråd om dette for mange år siden hvor man kunne skaffe den dobbelsidige tapen som er brukt orginalt på vingebilbredderne men umulig å finne igjen noe som helst her. Noen som vet hvor man skaffer slikt. Har hørt rundt omkring men ingen som har slikt liggende lenger. Var vel et 3M-produkt mener jeg å huske.

Er å få tak i men da er den tykkere og bredere. Tykkelsen er det viktigste da bredden kan justeres. Husker ikke tykkelsen men tipper maks ca 2mm.

Link to comment
Share on other sites

Har vært å sjekket lakkverksteder og lakkforhandlere. Ingen som har rette typen. Nesten ingen bilprodusenter som taper sammen bilene sine lenger:)  Hadde håpet det var noen som viste hvor man kunne kjøpe dette. Får sjekke litt til samt skrive en maul til 3M og høre med de. Bare å si fra om noen vet noe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sleit også med dette og prøvde litt forskjellig, fra 3M og andre, men det funket ikke, så de ville ikke sitte. Så jeg brukte Kent quickseal, og vips ferdig en gang for alle. :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Jeg sleit også med dette og prøvde litt forskjellig, fra 3M og andre, men det funket ikke, så de ville ikke sitte. Så jeg brukte Kent quickseal, og vips ferdig en gang for alle. :)

Denne det? http://www.kenteurope.com/uk/datasheets/34501.pdf  Har tenkt på fugelim men synes det er enklere å jobbe med tape med tanke på selve montasjen. Dvs selve montasjen er letter med fugelim men det å kontrollere utflyting av selve overskuddsmassen. Kan bli noe skikkelig klin om man ikke maskerer først. Takk for tipset.

 

Wurth har 3m teip for listene på dørene, men om det er riktig type vet jeg ikke.

Ok, som skrevet før, bredden kan fikses om ikke tykkelsen er for tykk. Takk for info.

 

Tror kanskje disse hjelper. Bruker du primer så må du være forsiktig med hva du gjør :)

Se Dette skal jegta med til lakksjappa mi og vise frem. Takk for info.

Link to comment
Share on other sites

Denne det? http://www.kenteurope.com/uk/datasheets/34501.pdf  Har tenkt på fugelim men synes det er enklere å jobbe med tape med tanke på selve montasjen. Dvs selve montasjen er letter med fugelim men det å kontrollere utflyting av selve overskuddsmassen. Kan bli noe skikkelig klin om man ikke maskerer først. Takk for tipset.

Som sagt, ingenting av det jeg fant var bra nok til å sitte, det bare løsnet innen kort tid. Ja, det er helt riktig produkt du har funnet. Men du må ikke være så overnervøs for utflyting. Jeg la på dette uten noen form for maskering, bare la en tykk stripe, la listen på plass og tapet 2-3 bånd opp mot skjermen og dro hjem. Ikke noe søl, eller noe som syntes, og de sitter der ennå.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

@Breda: har brukt denne metoden på div hekklepper etc og da er det en mer slett flate og man skal treffe akkurat med mengde og avstans ut til kanten av det som skal festes for å unngå utfyting, det slipper man med tape. På vingebredderne er det en kant som tar opp fugelimet så det kan fungere bra. La du bredderen helt inntilkarossen eller lot du det være en liten spalte slik det er orginalt med tape?


Slik kan det også gjøres :(

Ja der har vi løsningen. Pressisjonsarbeid og konstuktiv planlegging gir alltid gode resultater.

Får vel sette ambisjonene noe høyere vel!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...