Jump to content

Ombygging fra 2wd manifold og t43ar63 til 4x4 manifold og t34ar48


torstein

Recommended Posts

Bygget min cosworth motor fra 2wd manifold og t43ar63  til 4x4 manifold og t34ar48 pga hadde problemer med alt for dårlig turbotrykk.

Nå er problemet fikset å får fullt trykk på feks 1gir. Men har nå gjen problemer med fusking. Noen som vet hva som kan være problemet?

 

Har prøvd å justere litt på luft/bensin men det virker som at det skjer galt etter et visst punkt.


Kansje jeg må ha ny chip fra ar63 til ar48?

Link to comment
Share on other sites

Har du a/f måler i bilen? vær forsiktig med å justere bensin og turbotrykk hvis du ikke har det.

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST 272 Hk - vraka

75- Escort Mk2 1600 x-flow

Link to comment
Share on other sites

Bygget min cosworth motor fra 2wd manifold og t43ar63  til 4x4 manifold og t34ar48 pga hadde problemer med alt for dårlig turbotrykk.

Nå er problemet fikset å får fullt trykk på feks 1gir. Men har nå gjen problemer med fusking. Noen som vet hva som kan være problemet?

 

Har prøvd å justere litt på luft/bensin men det virker som at det skjer galt etter et visst punkt.

Kansje jeg må ha ny chip fra ar63 til ar48?

Drister meg til å tippe på veikt tenningsanlegg.

Coilen kan godt få + fra den tykkeste ledningen du får inn i en gul kabelsko.

Kontaktene i fordelerlokket renses.

Tennpluggene justeres til en åpning en plass mellom 0,3 og 0,5 mm.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Du får jo ladertrykk mye tidligere nå så det er nok mulig du må ha nytt chip.Skal ikke forundre meg om den er for mager opp til co 4000 omdr.og deretter for mye bensin.Men dette må du sjekke med bredbånds lamda.

Edited by Jan300
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er noe genuint feil et sted i motoroppsettet ditt, enten det da er dårlig komp (dårlig tetning mellom stempel og sylinder), at trykksystemet ditt lekker som en sil, kamtiming på bærtur eller at det er noe fundamentalt galt med tenningssystemet ditt som f.eks dårlige pluggkabler, dårlig mapsensor, fasesensor, coil, rotor/fordeler eller noe så enkelt som batteriet. Denne turboen der fungerte ypperlig for meg da jeg hadde den på min bil, selv med .63 huset. Faktisk gikk bilen min bedre med den, enn nåværende GT3071r pga. sistnevnte går rett i surge over 1.5bar.

 

Min spant fint på 1.2.3. med den der. Hadde faktisk hjulspinn i 4. gir forbi en kar etter påkjøringsrampa på E6 fra Halden.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er noe genuint feil et sted i motoroppsettet ditt, enten det da er dårlig komp (dårlig tetning mellom stempel og sylinder), at trykksystemet ditt lekker som en sil, kamtiming på bærtur eller at det er noe fundamentalt galt med tenningssystemet ditt som f.eks dårlige pluggkabler, dårlig mapsensor, fasesensor, coil, rotor/fordeler eller noe så enkelt som batteriet. Denne turboen der fungerte ypperlig for meg da jeg hadde den på min bil, selv med .63 huset. Faktisk gikk bilen min bedre med den, enn nåværende GT3071r pga. sistnevnte går rett i surge over 1.5bar.

 

Min spant fint på 1.2.3. med den der. Hadde faktisk hjulspinn i 4. gir forbi en kar etter påkjøringsrampa på E6 fra Halden.

 

sier ikke at det er noe galt med turbo. fikk den til ifjor, da var det map sensor som var gåen. men den ladet alt for tregt med ar63, nå med ar48 lader den som bare det.

Sjekk bensinfilter,bensinpumpe og volt på pumpa. 

takk, sjekker dette.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...