Jump to content

Løftebukk


sverre st

Recommended Posts

Nokon som har erfaring med hydrauliske 1fasa løftebukker?2 søyla.Er vel mer enn god nok til hobbybruk i garasje vel?? Ser på finn.no at både Nordic,techlift og scanlift selger-ser egentlig ut som samme bukken.

Har ikkje 3fas i huset,så det som er problemet.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger vel i utgangspunktet ikke 3 fase heller. Du kan koble den om slik at du kan bruke den med vanlig strøm også :)

Det fikk jeg gjort på min gamle bukk. Er vel to ledninger du bytter om fra 400 volt til 200 volt eller noe sånt ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Du trenger vel i utgangspunktet ikke 3 fase heller. Du kan koble den om slik at du kan bruke den med vanlig strøm også :)

Det fikk jeg gjort på min gamle bukk. Er vel to ledninger du bytter om fra 400 volt til 200 volt eller noe sånt ;)

Husk du får 230 volt som 3 fas og da ;) men en 3 fase bukk er i utgangs punktet ikke skiftbar mellon 1-3 faser. Iaffal ikke ikke værdt borti det jeg. Med mindre trafo og motor byttes ;)

Monterte verksted utstyr for nordic-lift i 2år, har ikke noe galt å si om produktene, men det er ikke like "smekkert" som en bukk til 3-4 ganger prisen..

Så har komplett dekk utstyr samt 4 løftebukker totalt, 2 slike lavtløftende sakse bukker, og 2 2-søylere, begge er 3, 2 tonnere med 1 fas.

 

Nordic er billig og bra, leverte my til proff verksted det siste åre jeg var der :)

Å har ett dele lager som ingen andre er i nærheten av :)

Link to comment
Share on other sites

Bruker Nordic 2 søyler på verkstedet jeg bruker også. 4.5T. Meget god løftebukk.

Vi gikk fra sakseløfter til 2 søyler. Ettersom en sakseløfter kan by på litt problemer med plastikk under SUV'er o.l.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...