Jump to content

Vil ikke starte i minusgrader, mistenker defekt(e) glødelampe(r)


Iselin

Recommended Posts

For et par uker siden kom det en litt annen lyd på motoren enn normalt. Lyden kom på passasjersiden.

Nå som det har blitt minusgrader, vil den ikke starte.

Prøvde med startkabler og da gikk det etter noen forsøk.

 

Glødelampen kom på i noen sek mens jeg prøvde å starte bilen. Men er ikke på når jeg kjører.

Allikevel har jeg en sterk følelse av at det kan være dette. Kan det stemme? Hadde tenkt til å sjekke om det er noen som er defekte, men jeg finner ikke ut hvor glødelampene sitter.

 

Noen her som kan prøve å forklare meg? Er det vanskelig å komme til?

 

Det er forøvrig en 2009 tdci titanium

Link to comment
Share on other sites

det er bare en glødelampe..og den sitter i instrument panelet

men du tenker på glødepluggene..

dem sitter i toppen på motoren,

 

http://www.youtube.com/watch?v=nEkehUz7Ifk

 

er litt rart at glødelampa ikke lyser når du kjører...men regner med den lyser en stund etter du har starter,,dette er en indikasjon på at det er feil på glødeanlegget.

Link to comment
Share on other sites

Mente glødepluggene ja. Eneste ganger varsellampen for det har blinket, er når jeg sliter med å starte bilen. Ellers lyser de aldri.

Det er en 2.0 motor. Har noen et bilde å vise meg? Hvordan kommer man til? Er det mye man må ta bort osv for å komme til?

Link to comment
Share on other sites

Letteste testen av glødeplugger er å koble ei lyspære med klemme på plusspolen og stikke innpå hver plugg og se at det lyser, H7 er fint til slike tester.
Ford har vel neppe separate kabler til hver plugg?

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Noe man må tappe elns for å få av kjøleren? Eller er det bare å kople den av?

Kan bruke selvgrips tenger for å klemme flat slangene til kjølevæska, så slipper du å tappe

Letteste testen av glødeplugger er å koble ei lyspære med klemme på plusspolen og stikke innpå hver plugg og se at det lyser, H7 er fint til slike tester.

Ford har vel neppe separate kabler til hver plugg?

Er ikke separate ledninger nei, går en bro over alle.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...