Jump to content

ford sierra bråker fra motoren og IKKE eksosen.


peter11

Recommended Posts

Hei 

kjørte ut i en grøft pga dårlig brøyting, og når jeg ble dratt ud bråkte den veldig og eksosen er som den skal være og turboen sviver fint men på høyt turtall bråker den mindre å går bedre men lavt turtall er den så å si død. kan de være ventilene, motoren ble veeldig brått nedkjølt også så er veldig usikker på hva det kan være littt hjelp hadde vert fint. :)

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å gi en diagnose på sånt på ett forum, men litt info om hva slags Sierra det er og hva som er gjort med den (siden det er turbo på den så regner jeg ikke med at den er original) kan kanskje være til hjelp ;)

Link to comment
Share on other sites

er en ford sierra 1,8 turbo diesel. tviler litt på det er motorfester eller gearkasse fester som er gåene. fordi det klakker veldig ifra toppen og den går mye dårligere så tenkte automatisk at det var ventilene men det kan jeg aldri være for sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Eg har sierra stv. 2.0 dohc. tomgang er ikkje helt riktig på kald og varm motor (mistenker tomgangsregulator) og høres ut som svinghjulet er løst. Grei delebil, kan også flytte over motor i bilen du har.

hjulbuer forran er rustfrie, bak er angrepet.. Eneste minuset med bilen er 13.000 i avgifter/gebyr for å få på skilt. Dette blir ikkje belastet kjøper uten at skilt skal på.

 

Holder til på kverneland, bilen står på ganddal/sandnes. kan sikkert ver behjelpelig med frakt mot noen kr.

 

6.000,- /bud? Ikkje skambud..

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...