Jump to content

''Ujevn'' styring mk3


MondeoDoris

Recommended Posts

Hei! 

 

Har en mondeo mk3 2002, som styringa nå begynner å ''skli'' ut på. Dreininga på rattet og dreininga på hjula henger ikke lenger sammen, og er altså ikke like. Jeg kan nå kjøre på vane, og vri rattet så mye som jeg tror trengs, og bilen fortsetter mer rett frem enn antatt. Det føles nesten som å kjøre på glatta når forhjula slipper litt. Men nå er det jo bart... 

 

Jeg lurer på hva dette kan være, og om det er noe en liten hobbymekaniker kan fikse på selv? Bilen har gått ca 135 000 km, og er en kombi. Håper forklaringa var god nok til at noen kan kjenne seg igjen eller ane hva som er på fære. 

Edited by MondeoDoris
Link to comment
Share on other sites

Mener du med dette at den er helt gå'en? Isåfall, hva vil noe sånt koste å fikse? Hørtes ikke ut som noe mannen i gata kunne fikse selv. Den har ikke lite servoolje hvertfall. Et dette noe som skader bilen yttligere jo mer man kjører eller går det greit..? Alle biler har jo ikke servo.. 

Link to comment
Share on other sites

Ville kanskje tenkt litt på om det er slark i tannstang men.

Hm, kan du fortelle litt mer om hva dette er..? :) 

Jeg kjørte gamleveien mellom Lillehammer og Hamar i går, mye svinger og det gikk greit. Men noe rart er det, den reagerer ikke like kvikt på rattomslag som før. Ikke er den like nøyaktig heller.. Gjør det litt skummelt å holde farta gjennom svingene.. :( 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...